استاندار تهران: توطئه های امنیتی ایام انتخابات خنثی شد
علیرضا فخاری استاندار تهران: برآوردهای امنیتی در ایام انتخابات و چیدمان در مقابل توطئه های احتمالی انجام شد.

با عملیات روانی مواجه بودیم که ذهن ها را مخدوش کنند


علیرضا فخاری با اشاره به اینکه احتمال به دور دوم رفتن انتخابات مجلس در تهران وجود دارد، گفت: تمام توطئه‌های دشمن برای بر هم زدن نظم انتخابات و موضوعات امنیتی خنثی شد.

علیرضا فخاری امشب در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه  موضوع انتخابات حدود بیش از ۲۰۰ روز قبل آغاز شده بود، اظهار کرد: تمام تجهیزات و نفرات فراهم شد تا روز راگیری رسید و بر اساس زمان بندی موارد ارزیابی شد تا کارآیی لازم را داشته باشند. آموزش نیروها، تامین تعرفه ها، تعمیر و راه اندازی تست نهایی دستگاه های احراز از عواملی بود که برآورد شدند.

وی همچنین افزود: تامین امنیت مردم از نقاط دور دست ارزیابی شد. برآوردهای امنیتی و چیدمان در مقابل توطئه های احتمالی انجام شد. از مدت ها قبل افرادی در خارج کشور فضای سیاسی کشور را می خواستند نا امن جلوه دهند و از طریق رسانه ها در حال سم پاشی بودند و فکر می کردند می توانند در انتخابات تاثیر گذار باشند و به دنبال عدم مشارکت مردم بودند ولی تا این لحظه تمام توطئه های دشمن برای بر هم زدن نظم انتخابات و موضوعات امنیتی خنثی شد و شاهد آرامش و آسایش و تامین امنیت مردم بودیم و مردم با آرامش پای صندوق های رای آمدند.

فخاری خاطرنشان کرد: در کنترل مرزها و داخل کشور و شهر و استان ها و محل صندوق رای، کار پیوسته ساختاری را مشاهده کردیم و مردم بدون دغدغه پای صندوق آمدند. هیچ موردی نداشتیم و موارد جزئی قابل ذکر نیست.

استاندار تهران تصریح کرد: با عملیات روانی مواجه بودیم که ذهن ها را مخدوش کنند اما دیدیم که در فضایی امن انتخابات برگزار شد.

فخاری همچنین با بیان اینکه امسال با تجارب گذشته، توزیع صندوق ها بر اساس توزیع جمعیت انجام شد و تعداد صندوق ها تعدیل شد و پوشش کامل را داشتیم، گفت:  ۳۰۰ صندوق سیار در تهران داشتیم. حتی در مناطق صعب العبور هم این امکان فراهم شد که مردم رای خود را به صندوق بیاندازند.

فخاری با اشاره به اینکه ۴ راهبرد مقام معظم رهبری، اجماع  همه راهبردهای اجرایی انتخابات بود، گفت: ۲ راهبرد سلامت و امنیت پوشیده است اما دو راهبرد مشارکت و رقابت آشکار است.

رقابت برای ابراز نقطه نظرات کاندیداها بود و کنشگری اجتماع ایجاد شد.  مشارکت حضور مردم را رقم زد و زمینه فراهم شد و تبیین انجام شد تا وظایف نمایندگان مشخص شود و صداقت و راستگویی نامزدهاو فساد ستیزی و تقید دینی را  آشکار کند. گروه های مختلف و احزاب و اصناف و هنرمندان نیز در این آزمون بزرگ سیاسی حاضر شدند.

فخاری خاطرنشان کرد: در بخش سلامت هم در مسیر قرار داریم و تضمین کننده حقوق مردم و امانتدار آرا هستیم.

وی با اشاره به شروع انتخابات از ساعت ۸ صبح، تصریح کرد: ابزار احراز هویت قبل از ساعت ۸ مهیا بود. همکاران از ۴ صبح پای کار بودند و توانستند صندوق ها و ابزار و تعرفه ها را انتقال دهند. انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شد و پس از آن از افرای که در حوزه رای گیری بودند  رای گیری انجام شد و آخرین رای تا ۲ صبح ادامه داشت. سنت انتخاباتی مردم این است که بعد از ظهر حاضر می شوند  اما مهم محصول نهایی است.

استاندار گفت: شمارش ها هنوز ادامه دارد  و امیدواریم تا ظهر فردا بتوانیم کار را به اتمام برسانیم. ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود. کسی که ۲۰ درصد آرا را کبب کند وارد مجلس و کسی که نتواند به دور دوم انتخابات می رود.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۳ هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب نهایی داشتیم، ادامه داد: ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای داشتیم و ۱۳ هزار صندوق در استان توزیع و ۵ هزار شعبه در تهران بزرگ مستقر شد و عوامل اجرایی این شعب بالای ۱۴۰ هزار تخمین زده شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از متقاضیان از طریق کد ملی احراز شدند، اظهار کرد: یکی از ویژگی های این انتخابات، احراز هویت با کد ملی بود که زمان رای دادن کوتاه تر شد و مردم کمتر در مضیقه قرار گرفتند و رای خود را به صندوق انداختند. فاصله زمانی ۳ تا ۴ دقیقه برای اخذ رای داشتیم.

 




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com