رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه دهه فجر گرامی‌داشت حماسه‌آفرینان، خواستار برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی 22 بهمن...
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار برگزاری جشن‌های دهه فجر بدون تفرقه و با وحدت كامل و با حضور همه اقشار جامعه شد.
به گزارش ایلنا،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای خانه كشاورز؛ مهم‌ترین راه‌حل برای رفع معضلات و مشكلات بخش كشاورزی را حركت در مسیر سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی عنوان كرد.
وی افزود: وظایف قانون‌گذار و مجریان در استفاده صحیح از منابع آب، تنظیم بازار، پشتیبانی فنی از بخش كشاورزی، استفاده از دانش روز و تسهیلات بانكی از اهم موضوعاتی است كه در سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی به آن توجه شده است و حركت برنامه پنجم و بودجه سال 89 در این مسیر می‌تواند مشكلات بخش كشاورزی را كاهش دهد و كشور را به مرز خودكفایی نزدیك كند.
هاشمی رفسنجانی، مشكل كم‌آبی در كشور را نیازمند مدیریت جامعی عنوان كرد و گفت: مدیریت آب از منبع طبیعی تا آخرین نقطه مصرف و حفظ این مایه حیاتی از وظایف اصلی مجریان است.
وی افزود: متناسب با جمعیت وشرایط جامعه و دانش و فناوری پیشرفته روز دنیا؛ باید بر خشكسالی‌ها غلبه كنیم و در این زمینه خانه كشاورز ظرفی مناسب و نهادی تاثیرگذار در بهبود این وضعیت است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تولید را نقطه اصلی رسیدن به رفاه و توسعه كشور خواند و افزود: خداوند ریشه تولید را در زمین، آسمان و خورشید و آب قرار داده و با مدیریت صحیح و با شیوه‌های علمی می‌توانیم از نعمت‌های الهی استفاده بهینه ببریم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قشر كشاورز اعم از زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و دامپروری را از شریف‌ترین و قابل اعتمادترین مردم هر كشوری عنوان كرد و گفت: قناعت و صبر و تحمل از ویژگی‌های مهم این قشر جامعه است و همواره با كار و تلاش بر مشكلات چیره شده‌اند.
وی ادامه داد:‌رونق كشاورزی مانع مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود و اگر صنایع تبدیلی به روستاها برود، مهاجرت معكوس را در پی دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه دهه فجر گرامی‌داشت حماسه‌آفرینان، خواستار برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی 22 بهمن؛ بدون تفرقه و با وحدت كامل با حضور همه اقشار جامعه شد.
در ابتدای این دیدار عیسی كلانتری دبیركل خانه كشاورز و همچنین چهار نفر از پیشكسوتان عرصه تولید و كشاورزی، آقایان جوادی از استان هرمزگان، گلی از استان مازندران، هاشمی از استان آذربایجان و دیلمی از استان فارس هر كدام جداگانه مطالبی را بیان كردند.
نگرانی از وضعیت فعلی كشاورزی در كشور،‌رشد وابستگی به خارج در زمینه محصولات كشاورزی، انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات كشاورزی و باغی، بی‌توجهی به تولید داخلی، وضعیت تسهیلات بانكی و كمی سرمایه‌گذاری زیربنایی، عدم سامان‌دهی بازار مصرف و همچنین عدم تحقق وعده‌ها اهم مطالبی بود كه كشاورزان در این دیدار مطرح كردند.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:ilna.ir