فرودگاه رامسر قابليت پذيرش هواپيماهايی با ظرفيت بيش از فوكر 100 را ندارد . هواپيمای بويينگ 747 مورد نظر ايشان كه امكان فرود در رامسر را داشته باشد هنوز توليد نشده است....


 در پی انتشار گفت وگویی با یکی از مسوولان سابق شرکت هواپیمایی ایران ایر  به نقل از همشهری در سایت عصرایران ، روابط عمومی "هما" توضیحات زیر را ارسال داشته که عیناً منتشر می شود:

احتراما بازگشت به درج خبری با عنوان « هما تا سال 1360 ،امن ترین ایرلاین جهان بود » در تاریخ 5/11 /89 در آن سایت خبری ، خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران كه در ذیل آمده است اقدام مقتضی صورت پذیرد :

ادب و تربیت تمامی اهل صنعت اقتضا می كند به تمامی بزرگان و پیشكسوتان خود احترام گذارند و اشارات و راهنمایی های ایشان را به دیده منت بپذیرند و قطعا آقای « ویگن ساره خیان» نیز از این قاعده مستثنی نیستند . لیكن با لحاظ سابقه و تخصص ویژه ایشان در حوزه فروش بلیت مباحثی مطرح شده است كه خارج از حیطه كاری ایشان است و متاسفانه با واقعیات فاصله بسیار دارد .

شاید زیبنده تر آن بود كه در هیاهوی آوازه گری های تخریبی كه "هما" آماج سخنان تخریبی و غیر تخصصی شده است ، ایشان حیطه برخی از اظهارنظرها را به حوزه تخصصی خود محدود می فرمودند . علی ایحال شایسته است به استحضار برساند كه:

1- بحت تحریم فروش هواپیما ، مصرح در قانون تحریم اقتصادی دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اظهر من الشمس است و در صورت نیاز ایشان و اهالی رسانه با مراجعه به روابط عمومی "هما" تقدیم خواهد شد .

2- محدودیت های اجاره هواپیما عینا مشابه خرید آن است . احتمالا مصاحبه شونده محترم فاقد مطالعه و تجربه كافی در این خصوص بوده اند .

3- رویكرد "هما" به هیچ عنوان خرید ناوگان شرقی نبوده است و بعید است ایشان شاهدی بر ادعای خود در این راستا ارایه نمایند.

4- شایسته است آمار حمل مسافر در ابعاد داخلی و بین المللی در حداقل 20 سال گذشته با مدت مورد اشاره همكارمان مقایسه شود تا امكان قضاوت صحیح بر اساس آمار موجود فراهم آید.

5- دفتر "هما" در نیویورك نه به واسطه تصمیم مدیران "هما" بلكه در پی محدودیت های اعمال شده توسط دولت امریكا بسته شد و عجب آن است كه این حقیقت محض چگونه انكار شده است .
6- عملكرد مثبت همه زحمت كشان صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه شركت های ایرانی به یقین مورد قدردانی "هما" نیز می باشد لیكن آیا نگاهی فراتر از سطح به مشكلات رنگارنگی كه مدیریت ایرلاین های ذكر شده با آن دست به گریبانند شده است ؟

 آیا می دانید چه تعداد از ناوگان آنان به علت دعاوی ناشی از تحریم علیرغم خریداری شدن و حضور در فرودگاه های ایران زمینگیر هستند ؟

7- هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" مهدكودك نیست بلكه اینك مملو از استادان ، كارشناسان و خبرگانیست كه بعضا از شاگردان همین جناب «سازه خیان» و سایر بزرگان پیشكسوت "هما" می باشند و قطعا "هما "را كمتر از ایشان دوست نمی دارند .

8- فرودگاه رامسر قابلیت پذیرش هواپیماهایی با ظرفیت بیش از فوكر 100 را ندارد . هواپیمای بویینگ 747 مورد نظر ایشان كه امكان فرود در رامسر را داشته باشد هنوز تولید نشده است .

9- به نظر می رسد در ارایه آمار تعداد هواپیماهای ایرلاین های مورد اشاره اشتباهات فاحشی رخ داده است . از این رو ایشان را به مراجعه به سایت های همان شركت ها ارجاع می دهیم .
در پایان به اطلاع می رساند مدیریت "هما" مشتاق است با حضور همه عزیزان و خبرگان اهل صنعت در یك میزگرد مطبوعاتی به تشریح مشكلات صنعت بپردازد .

شاهرخ نوش آبادی
مدیركل روابط عمومی "هما"
 
  
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com