انتخابات باطل است
«محمود احمدی‌نژاد» روند رد صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی را خلاف قانون دانسته و گفته است در صورتی که تجدیدنظر لازم در رد صلاحیت‌های غیرقانونی انجام نشود، از نظر او این انتخابات باطل است


 روزنامه شرق نوشت: «محمود احمدی‌نژاد» روند رد صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی را خلاف قانون دانسته و گفته است در صورتی که تجدیدنظر لازم در رد صلاحیت‌های غیرقانونی انجام نشود، از نظر او این انتخابات باطل است، این درحالی است که مراد هاشم‌زهی، رییس هیات مرکزی نظارت دیروز به موضع احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: امکان تجدید‌نظر در بررسی وضعیت رد‌صلاحیت‌شدگان این انتخابات وجود ندارد.»

احمدی‌نژاد در پاسخ به نامه رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی که خواستار ورود رییس دولت برای رسیدگی به موضوع شده نوشته است: «مطلب صحیح است. باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد. چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی ردصلاحیت شده‌اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است.»

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات سازمان نظام پزشکی در ماه‌های گذشته با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو بوده است تا جایی که شائبه سیاسی بودن ردصلاحیت‌ها مطرح شده است.

سیدتقی نوربخش، محمدرضا نوروزی، محمدرضا ظفرقندی، خلیل علی‌زاده، عباس کبریایی‌زاده و مصطفی معین از اعضای اصلاح‌طلب سازمان نظام پزشکی هستند که ردصلاحیت شده‌اند.

در این بین صلاحیت دکتر شهاب‌الدین صدر، نایب‌رییس مجلس هشتم و از نزدیکان دولت فعلی نیز تایید نشده است.

26 دی‌ماه نخستین بار اخبار مربوط به ردصلاحیت گسترده اعضا به گوش رسید.

عدم تایید صلاحیت عده دیگری از پزشکان در مرحله دوم و بعد از رسیدگی به اعتراضات باعث شد تا رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای به احمدی‌نژاد بنویسد و درخصوص ردصلاحیت گسترده پزشکان در انتخابات شکایت کند. بیژن گودرزی در نامه خود نوشته که بسیاری از ردشدگان از جمله استادان شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر نهادهای دولتی بوده و دارای سوابق انقلابی و از خادمین شناخته شده نظام جمهوری اسلامی هستند.

بیژن گودرزی نوشته است که براساس قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه، مراجع پنج‌گانه مورد استعلام در مورد این گروه از نامزدها اعلام‌نظر کرده‌اند اما در کمال تعجب با آنکه پاسخ استعلامات مزبور حاکی از حسن سابقه برخی از این افراد بوده است، مشخص نیست که هیات‌های نظارت بنا به کدام مستمسک قانونی ایشان را ردصلاحیت کرده‌‌اند.»  

با این حال مراد هاشم‌زهی در واکنش به نامه احمدی‌نژاد به ایسنا گفته است: «کارها قانونی پیش رفته و جای چنین بحث‌هایی نیست.»

رییس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفته است: «در هیات نظارت هفت نفر صلاحیت کاندیداها را بررسی کرده‌اند که سه نفر از آنها به صورت غیرمستقیم نماینده رییس‌جمهور بوده‌اند، دو نفر از وزارت بهداشت و یک نفر از وزارت کشور بود، بنابراین توصیه‌های رییس‌جمهور مدنظرشان بوده و در مجموع به روند قانونی انتخابات عمل شده است.»

وی گفته است: «شبیه چنین نامه‌ای را از دفتر ریاست‌جمهوری به دفتر بررسی صلاحیت‌ها نیز داشتیم و این نامه را در حضور اعضا ذکر کردیم. ما نیز محترمانه به این نامه پاسخ دادیم که باید مراحل انتخابات طبق قوانین مربوطه و با رعایت حقوق مردم و پزشکان پیش رود.»

گزارش‌ها حاکی از این است که از بین نامزدهای ردصلاحیت شده تهران نه تنها کسی تایید نشد بلکه هفت نفر دیگر هم ردصلاحیت شدند.

«علی تاجرنیا» پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات نظام پزشکی گفته بود: «هیات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در احراز صلاحیت کاندیدا‌ها بدعت‌ گذاشته است.»

مراد زهی پیش از این گفته بود؛ صلاحیت تعداد اندکی از نامزدهایی که صلاحیت آنها قبلا احراز نشده بود، تایید شد و در بررسی مجدد صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت، صلاحیت تعداد کمی از افراد تایید صلاحیت شده نیز رد شد.

او گفته بود به طور کلی یکهزار و ۴۲۱ نفر برای عضویت در هیات‌مدیره‌های نظام پزشکی ۱۹۳ شهر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که در مرحله اول با استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت حدود ۱۲۰ نفر آنها احراز نشد که حدود صد نفر آنها به این رای اعتراض کردند.

همه اینها درحالی است که زمان زیادی تا چهارم اسفند موعد برگزاری انتخابات باقی نمانده است، در شرایطی که رییس دولت هم به قضیه ورود کرده ولی هیات مرکزی نظارت نظام پزشکی کار خود را قانونی و تمام شده می‌داند. به نظر می‌رسد سرنوشت انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: akharinnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
قیمت سرسام آور داروی ام اس در بازار
مشایی: منظور از «زنده‌باد بهار»، امام زمان(عج) است
همه وعده های رئیس جمهور برای حل بیکاری
بودجه هفته آینده به مجلس می‌رود
فراخوان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهها