عده‌ای دلخوش آمارند
مردم به وضوح چند برابر شدن قیمت‌ها و كاهش ارزش پول ملی به یك‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس می‌كنند، اما عده‌ای هنوز به آمار و ارقام تخیلی خود دلخوش هستند.


آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از آنچه انتشار آمارهای خلاف واقع از تولید و اقتصاد كشور خواند، گفت: مردم به وضوح چند برابر شدن قیمت‌ها و كاهش ارزش پول ملی به یك‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس می‌كنند، اما عده‌ای هنوز به آمار و ارقام تخیلی خود دلخوش هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مدیران صنایع غذایی كشور، این صنعت را از صنایع راهبردی و مهم كشور خواند و با اشاره به لزوم توجه جدّی به غذا و محصولات كشاورزی و دامی در مقطع حساس كنونی گفت: امید این بود كه در سال «حمایت از كار، تولید ملی و سرمایه ایرانی»، وضع تولید، صنعت و كشاورزی كشور در مسیر پیشرفت تقویت گردد، اما درگیر شدن در قدرت‌طلبی‌ها و فعالیت‌های جناحی و باندی این فرصت طلایی را از ما گرفت. ‌هاشمی رفسنجانی دغدغه‌ها و مطالبات تولیدگران و كارآفرینان كشور را بحق و جدّی عنوان كرد و گفت: وضع نامطلوب اقتصادی كنونی و درد و رنج صنایع تولیدی و كشاورزی نتیجه تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌هاست و لازم است اقتصاد و تولید كشور هر چه زودتر سامان یابد.

وی با بیان اینكه متولیان اقتصاد كشور راه را گم و به روزمرگی افتاده‌اند، تصریح كرد: برای كشوری چون ایران اسلامی با امكانات خدادادی فراوان، منابع انسانی غنی و ارزشمند و مدیران لایق و باتجربه، روزمرگی اقتصادی و فعالیت جزیره‌ای سمّ مهلك و نتیجه‌اش وابستگی هر چه بیشتر به واردات مصنوعات خارجی است.‌

هاشمی به تلاش‌های بی‌دریغ كارشناسان و دلسوزان كشور برای تدوین اسناد مهمی چون سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه چهارم و اصلاح صدر اصل 44 قانون اساسی اشاره كرد و افزود: خواست عمومی و رهبری معظم انقلاب از تدوین و ابلاغ این اسناد بالادستی مهم ایجاد تحول و انقلاب اقتصادی در كشور بود، اما بی‌تدبیری‌ها، عدم استفاده از مدیران لایق و متخصصان فن، موجب روزمرگی و افزایش وابستگی كشور به محصولات خارجی شده است.

هدفمندی یارانه‌ها، نیاز اساسی اقتصاد کشور

وی هدفمندی یارانه‌ها را نیاز اساسی اقتصاد كشور خواند و با اشاره به اجرای نادرست و انحرافی مرحله اول این طرح سرنوشت‌ساز تصریح كرد: نتیجه هدفمندی یارانه‌ها می‌بایست تقویت تولید و رشد اقتصاد و كشاورزی كشور می‌شد و نه سرازیر كردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و كاهش شدید پول ملی. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت غذایی كشور را مهم خواند و با اشاره به موانع موجود در سر راه فعالیت صنایع كشور، به‌خصوص صنایع غذایی، ناهماهنگی و بعضاً عملكرد متضاد سازمان‌های نظارتی و مدیریتی مرتبط با تولید را زیان‌بار خواند و گفت: امروز مدیران صنایع و تولیدگران كشور انتظار دارند كه اگر حمایت و كمكی به آنان نمی‌شود، لااقل بر سر راه فعالیت آنان موانع غیرضرور هم ایجاد نشود. در ابتدای این دیدار دكتر نوبخت، به برگزاری سمینار یك روزه «امنیت غذایی» اشاره و با تأكید بر اهمیت صنعت غذا در كشور گفت: برابر تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، متأسفانه روند تولید محصولات كشاورزی در كشور در جهت عكس خوداتكایی حركت كرده و وابستگی كشور به مصنوعات و محصولات خارجی و كشاورزی از 26 درصد در ابتدای برنامه چهارم به 54 درصد تا سال 88 افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینكه هنوز فرصت برای احیای تولید و صنعت كشاورزی باقی است، توجه جدّی به امنیت غذایی در كشور را یادآور شد و افزود: زحمات بی‌دریغ و دلسوزانه تولیدگران صنایع غذایی كشور قابل ستایش و مستلزم حمایت جدی است. همچنین تعدادی از مدیران صنایع غذایی حاضر در جلسه مشكلات و موانع موجود بر سر راه این صنعت مهم و راهبردی را بیان و خواستار حمایت جدی به تولید و كارآفرینی در كشور شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: armandaily.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
اقتصاد آمریکا و اروپا جان تازه ای می گیرد؟
گران‌قیمت‌ترین مغازه‌های تهران
تاکید واشنگتن و مسکو بر گفتگوی دولت اسد با مخالفان
پیش فروش سکه در انتظار نهایی شدن نرم افزار
شغل جدید و پردرآمد هیلاری کلینتون