جناب وزیر علوم، عاشق شدن را بلدیم شما راه نشون ندهید!
 غلامی، وزیر علوم در جایی گفته است: دوره خوبی است دانشجویان با دقت عاشق شوند، خیلی الکی عاشق نشوند

وزیر علوم: من یک بار عاشق شدم که منجر به ازدواج شد

ایمان عبدلی نوشت: غلامی، وزیر علوم در جایی گفته است: «معمولا دانشجویان در این دوران چند باری عاشق می شوند، من یک بار عاشق شدم که منجر به ازدواج شد. البته همکلاس نبودیم ولی در دوره دانشجویی ازدواج کردیم. وی درباره عاشق شدن در دوران دانشجویی ادامه داد: دوره خوبی است دانشجویان با دقت عاشق شوند، خیلی الکی عاشق نشوند»
 
این که وزیر علوم، از چیزهایی می گوید که با حیات روزمره جوانان در ارتباط است خیلی اتفاق مبارکی است. وزیری که محدود به سخنرانی ها و گفت و گوهای رسمی می ماند، فقط وزیر دولت است و در میان مردم جایی ندارد. جناب غلامی به رغم آن حواشی نه چندان مطلوب قبل از جلسه ی اعتماد راه مناسبی را برای نفوذ میان جمعیت غالب ناراضیان دانشگاه پیدا کرده، تصمیم گرفته صمیمی تر جلوه کند! چه ایرادی دارد؟
 
موقتا تاکتیک خوبی است، اما جناب غلامی اگر واقعا دلسوز نسل های در آستانه ازدواج هستید، کار خودتان را بُکُنید. کارخودتان ایجاد فضایی امن و متنوع در دانشگاه هاست، هر چقدر که این محیط مختلط جنسیتی باز و رها باشد نه ولنگار، تجربیات اجتماعی جوان ترهایمان افزایش پیدا می کند.
 
جناب غلامی حتما چیزهایی از آن حجم کنایه آمیز توئیت ها در نقد سخنانتان شنیده اید؛ از معضل اشتغال گفته اند، از بی پولی، از دغدغه مسکن، از این که عاشقی یک توانی می خواهد و امروزی ها آن قدر دچار خود سانسوری در ابراز احساسات می شوند که عاشقی دارد تبدیل به یک امر نوستالژیک می شود. چیزی که از نسل های قبلی چیزهای در موردش می گویند و تمام.
 
آقای غلامی معذوریت ها توان فکر کردن به عاشقی را گرفته، انواع اقسام رابطه های کوتاه مدت بد شکل جایش را گرفته، رابطه های آدامسی و جویدنی و چند روزه، بی پولی و نا امیدی امان خیلی ها را بریده. اما باور بفرمایید اگر شما به سهم خودتان در دانشگاه ها گشایش کنید، در همین حد که فکر دانشجوهایمان محدود به عشوه همکلاسی جنس مخالف نماند و فکرها چند بعدی و اجتماعی تر باشد و... همین قدر که گشایش شود شور و میتینگ و پویایی اگر برگردد، رابطه ها هم قوام دارتر و محکم تر خواهد شد.
 
در یک فضای باز انتخاب به اصل کلمه نزدیک تر خواهد شد، عشق برمی گردد و بی پولی و این ها هم در جام عشق حل می شود. آقای غلامی شما همین که کار خود تان را بکنید ما را از توصیه بی نیاز می کنید، عاشقی را بسپارید به جوانان شهر.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir