ACS پروژه جديدي است كه مي‌تواند روي IT program ، VOD (سرويس ويدئويي درخواستي)، آموزش از راه دور، زيارت از راه دور و غيره را داشته باشد.

مدير عامل شركت فناوري اطلاعات گفت: فاز اول پروژه ACS كه در 5 استان و در مرحله اول در تهران اجرا مي‌شود، در مرحله برگزاري مناقصه است و پس از آن در سال جاري اجرايي مي‌شود.
مهندس جواد رادمان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوري اطلاعات مركز خبري اميد افزود: ACS پروژه جديدي است كه مي‌تواند روي IT program ، VOD (سرويس ويدئويي درخواستي)، آموزش از راه دور، زيارت از راه دور و غيره را داشته باشد.
وي اظهار داشت: ACS مي‌تواند از طريق شبكه ديتا اين امكانات را به منازل بياورد و مردم مي‌توانند با دستگاهي به نام set top box از طريق گيرنده‌هاي تلويزيون خود از آن استفاده كنند. به عنوان مثال مي‌توان تمام فيلم‌هايي را كه از قبل بوده يا از طريق تلويزيون پخش شده است را به صورت زنده داشته باشند.
رادمان تصريح كرد: افزون بر اين تمام حالات يا مواردي را كه روي يك فيلم يا ويدئويي انجام مي‌شود مثل rewind، back ، stop و حتي slow motion را مي‌توان در اين سيستم داشت.
وي افزود: ACS يكي از پروژه‌هاي بسيار خوبي است كه در كشور اجرا خواهد شد كه فازهاي بعدي اين پروژه تا سقف صد هزار و بعد تا يك ميليون را دنبال مي‌كنيم.
رادمان تاكيد كرد: با توجه به بحث‌هايي كه در جامعه وجود دارد، ACS مي‌تواند بسيار مورد استفاده قرار گيرد حتي مي‌تواند بحث‌هاي gaming را داشته باشد. مثلا مواردي كه ويدئو كلوپ‌ها دارند، فيلم‌هايي كه وزارت ارشاد، سازمان تنظيم مقررات و حتي خود صدا و سيما دارد را مي‌تواند شامل شود.
وي اظهار داشت: حتي مؤسسات اگر تمايل داشته باشند كه محتواهاي خود را به ما دهند، هماهنگ كرده و حقشان را محفوظ نگه مي‌داريم.
رادمان در خصوص پهناي باند نيز تاكيد كرد: حدود 9600 مگا پيكسل بر ثانيه پهناي باند را داريم كه در واقع در شرايط فعلي در جهت send و receive پهناي باند كشور را تامين كرده‌ايم و موسسات آموزشي هر نيازي كه خواسته باشند را مي‌توانيم در اختيارشان قرار دهيم.
وي افزود: در زمينه پروژه فيبر دانشگاه‌ها حدود 320 دانشگاه به شبكه فيبر نوري متصل شده‌اند و آمادگي داريم به هر ميزاني كه دانشگاه‌ها خواسته باشند در اختيارشان قرار دهيم. چرا كه اعتقاد داريم كه با توجه به تسهيلاتي كه فراهم شده، دانشگاه‌ها بايد بيشتر استفاده كنند.
رادمان گفت: در بحث بانكداري الكترونيكي، حدود 13 هزار و 500 پورت را فراهم كرديم. شبكه بانكي كشور به سرعت در حال رشد است و به نظر ما اولين گام‌هاي بحث فناوري اطلاعات برداشته شده است. انتظار داريم كه بانك‌ها نيزاز حالت نرم افزارهاي جزيره‌اي به يكپارچه تبديل شوند.
كرم بيگي، مدير كل روابط عمومي شركت فناوري اطلاعات نيز گفت: رويكرد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رويكرد توسعه شبكه فناوري اطلاعات خصوصا در بخش IT در كشور است. با توجه به اينكه اكثر خدمات و سرويس‌هايي كه در جوامع ارائه مي‌شود، روي بستر شبكه‌هاي فناوري اطلاعات عرضه مي‌شود بنابراين رويكرد ما نيز در جهت توسعه اين شبكه‌هاست تا اين خدمات و سرويس‌ها به صورت بهتر و با كيفيت بهتر و سرعت بيشتر در اختيار مردم قرار گيرد.
وي افزود: تا چند سال پيش انتقال صدا روي شبكه‌هاي قديمي مخابرات اتفاق مي‌افتاد و در حال حاضر آن شبكه‌ها جاي خود را به شبكه‌هاي جديد‌تر و با فرمت‌ها و شكل و ساختارهاي جديد‌تر داده‌اند كه علاوه بر سرعت بيشتر، قيمت پائين‌تري نيز دارند.
كرم بيگي تصريح كرد: ساير خدمات از قبيل فيلم، آموزش و غيره كه قبلا مردم براي بدست آوردنشان مسافت زيادي مي‌رفتند و پول زيادي خرج مي‌كردند، امروزه روي شبكه‌هاي فناوري اطلاعات قابل دسترس است. ما نيز به موازات اين نياز مردم در حال توسعه اين شبكه‌ها هستيم.
پايان پيام