شركت نرم افزاری Mapmates از طراحی و ساخت نرم افزار جدیدی برای گوشی های مجهز به سیستم نقشه رهیاب خبر داده است كه می تواند به همسران كمك كند همدیگر را آسان تر پیدا كنند.

 

به گزارش ورلد نیوز، این نرم افزار به كاربران امكان می دهد با استفاده از سیستم رهیاب جهانی GPS بتوانند همسر، دوستان یا اعضای خانواده خود را كنترل و مكان دقیق حضور آنها را روی نقشه مشاهده كنند.نرم افزار جدید در مرحله نخست در اختیار مشتركان تلفن همراه استرالیایی قرار گرفته و قرار است در آینده نزدیك وارد كشورهای اروپایی و آسیایی شود.

به گفته مسوولان Mapmates، طراحی و ساخت این نرم افزار 14 ماه به طول انجامیده و پس از راه اندازی نسخه آزمایشی با استقبال خوبی از سوی مشتركان تلفن همراه استرالیایی مواجه شده است.

كاربران به منظور استفاده از این سیستم رهیاب باید این نرم افزار را روی گوشی هر دو شخصی كه مایل به مشاهده مكان یكدیگر روی نقشه هستند، نصب و راه اندازی كنند و سپس با مراجعه به پایگاه اینترنتی این نرم افزار، می توانند مكان دقیق گوشی طرف مقابل را مشاهده كنند.

این سیستم همچنین می تواند نظر بسیاری از والدین را نیز به خود جلب كند و با استقبال چشمگیری از سوی این دسته از كاربران روبه رو شود.
سایر مطالب:
افسانه به واقعیت پیوست؛ ساخت قاليچه‌پرنده ‌توسط‌ ايرانيان!
بالاخره علت خودكشی گروهی نهنگ ها کشف شد!
موفقیت دانشمندان در نامرئی كردن اجسام!
کشف دلفين‌هايی كه راه می‌روند!!