پوست بزرگترين عضو بدن و وظيفه آن ذخيره چربي، خنك نگهداشتن بدن همچنين ساختن ويتامين D در بدن است . بدن را از عفونت، نور، از دست رفتن آب و ساير مايعات و جراحات حفاظت مي كند. دكتر امير باجغلي رئيس بخش پوست و مو دانشگاه جرج واشنگتن در گفتگوي اختصاصي با سلامت نيوز از عوامل پيشگيري در سرطان پوست ،آمار و جديدترين اقدامات انجام گرفته در سطح جهان ميگويد.

دكتر باجغلي بيماريهاي پوستي شايع در دنيا را با توجه به كشور و وراثت مردمي آن منطقه ، طبقه بندي ميكند.
ايشان بدست اوردن امار هاي جهاني را در گرو جمع امار كاملي از تمامي كشور ها ميداند و ميگويد اگر بخواهيم به طور جداگانه موارد مورد مشاهده را  بررسي كنيم ميتوانيم بگوئيم كه 4 عاملي كه  مردم به پزشك مراجعه ميكنند عبارتند از 
1*
2* اگزماي پوستي
3*زگيل
4*بيماريها ي ويروسي و سرطان پوست
در موقعيت هاي جغرافيائي استراليا داراي بيشترين تعداد مبتلا به سرطان پوست ميباشد به طوريكه به عنوان پايتخت سرطان پوست در دنيا شناخته شده است .
همچنين از عوامل تاثير گذار ،عوامل نژادي است مثلا افرادي كه در ايرلند و انگليس هستند و همچنين افرادي كه قبلا از اين كشورها  به امريكا يا استراليا مهاجرت كردند در معرض خطر بيشتري هستند .
با توجه به موارد فوق دولتها بيشترين فعاليت خود را در جهت پيشگيري از انواع بيماريها متمركز كرده اند .به طور مثال در مورد سرطان پوست مردم را تشويق به استفاده بيشتري از ضد آفتاب ميكنند.همچنين به استفاده از كلاههاي لبه دار براي در معرض قرار نگرفتن گوشها در مقابل آفتاب توصيه ميكنند .حتي به والدين آموزش هاي لازم را ميدهند تا در جهت مواظبت از كودكان خود استفاده از  لباسهاي آستين بلند ،مرطوب كننده هاي حاوي ضد آفتاب  و كلاههاي لبه دار را فراموش نكنند.
يكي ديگر از موارديكه مورد توجه قرار گرفته است توصيه به افراديست كه دچار اگزما هستند.در اين موارد آگاهي هاي لازم به فرد مبتلا  داده ميشود كه از لباسهاي پشمي استفاده نكند. حمام داغ نگيرد و حوله را محكم روي بدنشان نكشد.
همچنين استفاده از مرطوب كننده ها را بعد از حمام هرگز فراموش نكند چرا كه مرطوب كننده ها در جلوگيري از بسياري از امراض پوستي ميتوانند نقش موثري داشته باشند.
ايشان همچنين وضعيت ايران را از لحاظ علمي بسيار خوب ، مدرن و جديد ارزيابي كردند و فعاليت هاي انجام شده در حوزه پيوند مو را در شمار جديد ترين اقدامات در سطح جهاني دانستند.
دكتر امير باجغلي تمايل خود را از ايجاد ارتباط موثر و پايدار در جهت تبادل اطلاعات ابراز كردند.و اظهار اميدواري كردند كه در آينه اي نزديك با فراهم اوردن امكانات مناسب شاهد درخشش هر چه بيشتر  دانشمندان و پزشكان ايراني در همه زمينه ها باشيم.