دانشگاه آزاد
رئیس منطقه 12( قم، کرج و قزوین ) دانشگاه آزاد اسلامی گفت : پذیرش دانشجو در واحدها و مراکز آموزشی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در شهر تهران مستقر هستند، به علت کمبود فضاهای آموزشی و زمین کاهش می یابد.
 

دکتر محمد صادق مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر از گسترش پذیرش دانشجو در واحدها و مراکز دانشگاه تهران جلوگیری کرده و آن را کاهش داده است.

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه برای جبران کمبود فضاهای آموزشی در شهر تهران اقدام به ایجاد چند مرکز جدید در اطراف استان تهران کرده است که از امکانات آموزشی و فضاهای آموزشی بهتری برخوردار هستند.

رئیس منطقه 12 دانشگاه آزاد گفت: واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی درابتدا دارای 65 هزار دانشجو بود که این تعداد در حال حاضر به 30 هزار نفر کاهش یافته است.

وی گسترش تحصیلات تکمیلی را یکی از برنامه های اصلی واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه 12 اعلام کرد و افزود: با حرکت به سمت ایجاد تحصیلات تکمیلی توجه به مسائل پژوهشی نیز در اولویت قرار گرفته و منجر به جهش کیفی دانشگاه در چند سال آینده می شود.

مهدوی ایجاد آزمایشگاه، توسعه امکانات رفاهی و نزدیک شدن به استاندارد سرانه فضایی که 10 متر مربع به ازای هر دانشجو است را از دیگر برنامه های منطقه 12 دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.