محققان علوم پزشكی بر اساس یافته‌های جدید خود اعلام كردند افراد بالغی كه برخوردهای خشن‌تری دارند و میزان خصومت آنان....

 

به گزارش بخش فارسی شبكه خبری " ورلد نیوز " (World-news. org/persian ) محققان علوم پزشكی بر اساس یافته‌های جدید خود اعلام كردند افراد بالغی كه برخوردهای خشن‌تری دارند و میزان خصومت آنان زیاد است در دوران كودكی و نوزادی، وزن كمتری داشته‌اند.

رفتار خشونت آمیز و خصومت، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و همه انواع موارد منجر به مرگ را افزایش می‌دهد ولی دكتر كاتری ریكونن و همكارانش در دانشگاه هلسینكی در فنلاند می‌گویند هنوز ارتباط منطقی بین كمی ‌وزن دوران كودكی و حین تولد، با كاهش میزان خشونت ورزی پیدا نكرده‌اند.

محققان با بررسی نهصد و سی و نه زن و هفتصد و چهل مرد كه بین سال‌های هزار و نهصد و سی و چهار تا هزار و نهصد و چهل و چهار در شهر هلسینكی به دنیا آمده بودند تستی به نام تست بررسی خصومت كوك مدلی را روی آنان اجرا كردند.

متوسط سن شركت‌كنندگان در مطالعه، شصت و سه ممیز چهار دهم سال بود. محققان همچنین موضوعاتی همچون الگوی رشد و نمو دوران كودكی، رفاه دوران كودكی و نمرات مدرسه را در داوطلبان مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند كسانی كه سطوح بالایی از خشونت و خصومت ورزی داشتند، در دوران كودكی میزان وزن كمتر و نمایه توده بدنی كمتری داشتند و همچنین رشد و نمو آنان در شش ماه نخست زندگی كندتر بود.

همچنین محققان دریافتند آنانی كه سطح خصومت ورزی بالایی داشتند در دوران كودكی و دوران بزرگسالی، قد كوتاهی داشته‌اند.

محققان همچنین یادآور شدند چنین افرادی در شش ماهه نخست، رشد كندتری داشته‌اند.