در حالی كه به نظر می‌رسد، ورزش و تحرك بدنی يك فاكتور اصلی است كه منجر به كاهش مداوم وزن می‌شود، اما نتايج بررسي‌های جديد نشان داده است فعاليت جسمی تاثيری روی كودكان چاق ندارد.
در این مطالعات، پژوهشگران 300 كودك را به مدت 5 سال تحت مطالعه و پژوهش قرارداده و دریافته‌اند كه كودكان چاق به دلیل وزن زیاد ورزش نمی‌كنند نه این كه به خاطر ورزش نكردن چاق شده باشند.

به گفته پژوهشگران؛ اگرچه ورزش كردن بسیار مفید است، اما والدین باید روی تغذیه سالم كودكان خود متمركز شده و میزان كالری مصرفی در رژیم غذایی آنها را كاهش دهند.

براد متكالف، پژوهشگر ارشد دانشكده پزشكی پنسیلوانیا در پلی‌مونت در این باره گفت: توضیح ما در این باره این است كه كودكان چاق به دلیل وزن زیاد نمی‌توانند فعالیت كنند و پرتحرك باشند. برای آنها ورزش كردن و البته تنفس به هنگام ورزش و دویدن دشوار می‌شود و به همین خاطر رغبتی به ورزش كردن ندارند. آنچه در مورد این كودكان مهم است این است كه مطمئن شویم در وهله اول كودكان از راه‌های دیگری چربی اضافه دریافت نمی‌كنند.

وی تاكید كرد: مقرون به صرفه‌ترین راه برای حل مشكل چاقی در كودكان این است كه تمام پولی را كه برای خرید تنقلات و مواد خوراكی چاق‌كننده به كودكان می‌دهید كنار گذاشته و در عوض آنها را وادار به فعالیت كنید.
منبع:jamejamonline.ir