رضا ملکی معاون حقوقی نظارت و امور مجلس تعزیرات حکومتی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: با توجه به خرید مردم در ماه مبارک رمضان و جلوگیری از تخلفات گرانفروشی، تقلب در کسب و .
.. طرح نظارتی در قالب گشت سیار به همراه بازرسان اتاق اصناف، دامپزشکی و ... از 27 خرداد آغاز و این طرح نظارتی تا 27 تیر ماه ادامه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: گشت های مشترک برای بازرسی ها به میادین، فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد خوراکی مراجعه می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در محل تشکیل پرونده می دهند و با توجه به حضور شعبه سیار تعزیرات پرونده رسیدگی و متخلفان در محل جریمه شده و مبلغ جریمه نیز در محل اخذ می گردد.

این مقام مسئول قضایی بیان کرد: در کل استان ها و شهرستان ها گشت مشترک برگزار می شود اما به تناسب نیاز تعداد این گشت ها در شهرها و استان ها با هم متفاوت است.

معاون حقوقی نظارت و امور مجلس تعزیرات حکومتی کشور در ادامه بیان کرد: تخلفات واحدهای عرضه کالای اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر، ماهی، برنج، لبنیات و... زیر ذره بین تعزیرات است.

رضا ملکی در پایان عنوان کرد: از مردم شریف روزه دار خواهشمندیم در صورت هر گونه تخلفی از سوی واحد صنفی شکایت خود را چه از طریق مراجعات حضوری و یا تلفنی با شماره 124 مطرح کنند تا در اسرع وقت به شکایات شهروندان رسیدگی کنیم و نتیجه آن را به شاکیان اعلام خواهیم کرد و در صورت هر گونه اجحافی در حق شهروندان مبالغ اضافه دریافتی به مشتریان استرداد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/