به تازگی نمايشگاه جالبی در هنگ کنگ برپا شده است که بازديد کنندگان از آن می توانند حتی برای چند دقيقه هم که شده طعم مرگ را بچشند.آنها در اين نمايشگاه با انواع و اقسام تابوتهايی روبرو می شوند كه...
 
به تازگی نمایشگاه جالبی در هنگ کنگ برپا شده است که بازدید کنندگان از آن می توانند حتی برای چند دقیقه هم که شده طعم مرگ را بچشند.آنها در این نمایشگاه با انواع و اقسام تابوتهایی روبرو می شوند که به خوبی برای انتقال انسانها به دیار ابدیت تزیین شده اند!
در اینجا از هیجان و اضطراب میدان نبرد و رویارویی با مرگ خبری نیست و تنها شاهد حضور پیوسته پیرمردان و پیرزنان هنگ کنگی هستیم که با فنجانهای قهوه خود به دور تابوتهای رنگارنگ حلقه زده اند و به تماشای آنها می پردازند.

کریگ یونگ یکی از متصدیان نمایشگاه در این زمینه می گوید: من فکر می کنم که آموزش مرگ در هنگ کنگ یکی از چیزهای بسیار مهم و اساسی به شمار می آید.
البته بسیاری از بازدیدکنندگان مسن این نمایشگاه با این اظهار نظر عجیب چندان موافق نبودند و مشتاقانه به دور تابوتهایی می چرخیدند که با رنگهای طلایی و ارغوانی و در اندازه های متفاوت حتی برای حیوانات خانگی تزیین شده بودند!

اما فانگ چانگ 73 ساله نظر جالبی دارد.او که برای قدردانی از این هنر جدید، یعنی تزیین تابوتها، به نمایشگاه آمده است، می گوید: شما مجبورید که در زندگی لااقل برای یک بار هم که شده، بمیرید!

تام چینگ 85 ساله در حالی که لبخندی بر لب داشت، تابوتهای چینی و کانادایی را بسیار زیبا و دیدنی توصیف می کرد.او تابوت سیاه سنگی را که می توانستید در آن دراز بکشید و به مرگ فکر کنید، یکی از نقاط روشن این نمایشگاه می دانست.با ورود فرد به این تابوت، صدای بلندی به گوش می رسید که از فرد می خواست که جهانی بدون مرگ را تصور نماید، جهانی که همه کارهای ما معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد.

سایمون ایپ که یکی از عوامل اجرای پژوهش «وعده ملاقات در تابوت» است، می گوید: در تابوتهای دیگر شما امکان بازگشتی نخواهید داشت، در حالی که در تابوتهای ما وضع به گونه دیگری است.

یوینگ معتقد است که بحث پیرامون مرگ هنوز هم از خطوط قرمز در فرهنگ چین به شمار می آید که در ظرف چند ساله اخیر تا حدودی به تعادل نزدیک شده است، چیزی که در نقاط دیگر دنیا به صورتی عادی و حتی طنز در آمده است، در نزد من و دوستان چینی ام به مشکلی پیچیده تبدیل شده است.

اما شعار اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه «تشییع جنازه سبز» در لندن این است که هر چند ممکن است که شما تا به حال زندگی سبزی را تجربه نکرده باشید، اما می توانید با نگاهی سبز این جهان خاکی را ترک نمایید.

برگزارکنندگان این نمایشگاه بر این اعتقادند که در تمامی مراحل باید از موادی دوستدار طبیعت استفاده نمایند، بنابراین برای عملی نمودن این خواستها، آنها از تابوتهایی از چوب بید و یا حتی تابوتهایی مقوایی استفاده می کنند.آنها جنس کفن را نیز از موادی تجزیه پذیر در طبیعت می سازند.

راسلین کسدی یکی از مدیران این نمایشگاه می گوید: مردم ما تلاش می کنند که در کنار حرکت برای یک زندگی خوب، مرگی خوب هم داشته باشند.

انگلیسی ها معتقدند که آنها یکی از کشورهای پیشرو در عرصه تشییع جنازه سبز هستند و کشورهایی چون ایالات متحده تنها در ابتدای این راه هستند.همه روزه در انتهای هفته محصولات و خدمات مرگ سبز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

اگرچه پاره ای از بازدیدکنندگان این انتخاب را هزینه بر می دانند، اما مسؤولان معتقدند که این انتخاب شماست که هزینه را مشخص می کند و نه قیمتهای آنها.
در این پروژه تابوتها از چوب ساخته و با گلهای رنگارنگ تزیین می شوند.خانواده ها نیز می توانند هر گونه تزیینی را که در نظر داشته باشند، سفارش دهند
.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hamseda.ir