مدير‌كل امور اجتماعی نيروی انتظامی گفت: جذب چهره‌های معروف از مهم‌ترين اهداف گروه‌های شيطان پرستی است و آنها تاكنون ديويد بكهام، مدونا، جان كری و جرج بوش را جذب كردند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دكتر بهرام بیات در نشست بررسی جامعه شناختی عرفان‌های نوظهور كه در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: سال 83 تحقیق و بحث جامعی را آغاز كرده و ابتدا با تحقیق در گروه‌های موسیقی فعالیت خود را شروع كردیم، ولی متوجه شدیم كه زوایا و ابعاد فكری بسیاری در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینكه ما جامعه‌ای در حال توسعه، گذار و تهدید هستیم، بیان داشت: اگر مشكلاتی كه در كشور وجود دارد به دو سازمان محول شود، برطرف كردن آن با مشكلات بیشتری مواجه می‌شود.
مدیركل امور اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینكه پس از رنسانس در كشورهای غربی دین به حاشیه رانده شده بود، تصریح كرد: برخی افراد به حذف ادیان رسمی پرداختند، برخی با عنوان دین در كنار ادیان رسمی ظهور كردند و گروهی هم به مسائل جادوگری، سحر، فال، طالع بینی، شعار گری پرداختند كه در سطح بالای جامعه به آن مایل بودند.
وی با بیان اینكه جنبش‌های نو پدید در انواع گوناگونی ایجاد می‌شود، خاطرنشان كرد: برخی‌ها با استفاده از معنویات افراد را به نوعی سلوك عرفانی یا نیمه عرفانی دعوت می‌كنند، برخی از افراد با استفاده از تمركز، تمرینات بدنی، ذهنی و تنفسی آرامش كسب می‌كنند، برخی افراد نیز به ترویج عقاید ضد دینی، ضد اخلاقی، ایجاد خلسه از طریق موسیقی، مواد مخدر، مشروبات الكلی به كسب انرژی از مظاهر جادویی و شیطانی می‌پردازند.
بیات با بیان اینكه استراتژی این افراد آمیختگی با موسیقی و ارائه مدهای جاذب به جوانان است، اظهار داشت: عدم اعتقاد به وجود خارجی شیطان، اعتقاد به این نكته كه تفكر مادی بهترین تفكرها بوده و همه مذاهب معادی دروغ است، از ویژگی‌های گروه‌های شیطان پرستی مدرن است.
مدیركل امور اجتماعی نیروی انتظامی گفت: علامت هرج و مرج، صلیب واژگون، عدد 666 و دست شیطان از مهمترین نمادهای گروه‌های شیطان پرستی است. البته در قرن‌های 16، 18 و 20 میلادی شیطان پرستی با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده است.
وی با اشاره به رابطه صهیونیست‌ها با گروه‌های شیطان پرستی اظهار داشت: یهودیان به هیچ وجه قبول نمی‌كنند كسی كه از دینش متنفر شده است به دین یهود روی بیاورد و به همین خاطر مذهب سازی كرده‌اند. بهائیت امروز فعالیت گسترده‌ای در اصفهان و تهران انجام می‌دهد. كابال یا قبال نوع دیگری از گروه‌های شیطان پرستی است كه به نوعی در ریاضت‌های شیطانی دلالت دارد.
بیات اضافه كرد: از مهم‌ترین اهداف این گروه شیطان پرستی جذب چهره‌های معروف مانند دیوید بكهام، مدونا، جان كری و جرج بوش است.
وی تصریح كرد: ما باید به یاد داشته باشیم كه شیطان پرستی یك هوس اجتماعی است كه معمولاً جوانان بین سنین 15 تا 27 ساله مایلند كه عضو آنها شوند و ما باید با آنها مقابله كنیم و آنها را كنترل كنیم.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news