مدير عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: نرخ بليط اتوبوس در تهران از پانزدهم خرداد ماه در همه خطوط اتوبوسرانی افزايش می يابد.
 
"حسین بیژنی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: بر این اساس، از پانزدهم خرداد ماه نرخ بلیط اتوبوس در همه خطوط با 50 ریال افزایش به 250 هزار ریال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه "افزایش نرخ بلیط اتوبوس، به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تایید فرمانداری تهران اجرا می شود"، در خصوص افزایش بهای کرایه اتوبوس های ریالی در شهر تهران نیز گفت: نرخ کرایه اتوبوس های ریالی در برخی خطوط افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: بر این اساس، کرایه اتوبوس های ریالی که پیش از این به مبلغ هزار و 500 ریال، هزار و 750 ریال و دو هزار ریال بوده است، اکنون به ترتیب به هزار و 750 ریال، دو هزار ریال و دو هزار و 250 ریال خواهد بود.

بیژنی گفت: این نرخ ها نیز از پانزدهم خرداد ماه اجرا خواهد شد.

وی افزود: خطوطی که نرخ کرایه اتوبوس هزار ریال و هزار و 250 ریال بوده است، هیچ تغییری نخواهد کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری گفت: در دو ماه آینده 250 دستگاه اتوبوس فرسوده از سیستم حمل و نقل عمومی تهران خارج خواهد شد.

بیژنی وعده داد که "تا چهار ماه آینده هیچ اتوبوس فرسوده ای در ناوگان اتوبوسرانی تهران و حومه فعال نباشد" و گفت: با خروج اتوبوس های فرسوده از سیستم حمل و نقل عمومی تهران و حومه، میانگین عمر متوسط اتوبوس در تهران به 10 سال می رسد.

وی در خصوص تامین اتوبوس های خطوط تندرو اتوبوسرانی تهران گفت: تا سال آینده، دو هزار دستگاه اتوبوس دو کابین جدید وارداتی خریداری و در خطوط تندرو اتوبوسرانی فعال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خصوص تعهدات دولت به سیستم حمل و نقل عمومی تهران و حومه گفت: تعهدات دولت برای واگذاری اتوبوس در سال جدید هنوز اجرایی نشده است و تاکنون که قریب به سه ماه از سال گذشته است، هیچ اتوبوسی از محل سهمیه سال جاری تحویل اتوبوسرانی نشده است.

بیژنی البته گفت: با مذاکرات صورت گرفته، فقط 130 حواله اتوبوس گازسوز تولیدی یکی از کارخانه داخلی تحویل شده است.

وی گفت: تحویل حواله اتوبوس های جدید در حالی صورت گرفت که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 284 حواله اتوبوس و "میدل باس" را از سال گذشته در دست دارد، اما تحویل این دستگاه ها هنوز صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ابراز امیدواری کرد: اتوبوس های سهمیه سال گذشته از محل حواله های در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هر چه سریعتر تحویل شود.
وی گفت: طبق برنامه ریزی قرار است تا پایان بهار 250 دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی تهران واگذار شود.

این مسوول در شهرداری تهران توضیح داد: معاون عمرانی وزیر کشور وعده داده بود در سال جاری هزار دستگاه اتوبوس به تهران تحویل شود که این سهمیه قرار بود در چهار بخش تحویل شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه موافق تحویل اتوبوس های گاز سوز به دلیل مشکلاتی که در سوختگیری و دیگر مشکلات وجود دارد، نیست، اما چاره ای نداریم و مجبور به تحویل گرفتن این اتوبوس ها هستیم.

بیژنی با بیان اینکه "وضعیت جایگاه های سوختگیری اتوبوس های گاز سوز همچنان باقی است و روز به روز حادتر نیز می شود"، گفت: هم اکنون شرایط در جایگاه سوختگیری اتوبوس های گاز سوز به مرحله انفجار رسیده و به رغم خطرات موجود، وزارت کشور کوچکترین توجهی به این مشکلات نمی کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون 22 درصد اتوبوس های گاز سوز در 24 ساعت شبانه روز قادر به سوختگیری نیستند و امکان جابجایی مسافران را ندارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوسرانی تهران و حومه در پاسخ به اینکه چرا هنوز بخش زیادی از اتوبوس های جدید شرکت واحد فاقد پلاک نیروی انتظامی است گفت: متاسفانه بیش از یک سال است که بخش زیادی از اتوبوس های تحویلی به شرکت واحد اتوسرانی تهران و حومه پلاک نیروی انتظامی ندارد که علت آن نیز برای ما روشن نیست.

بیژنی البته پیش بینی کرد: شاید علت این موضوع دیزلی بودن اتوبوس ها باشد.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fadanews.com