ما هم در ميان دختران و هم پسران مسئله فرار را داريم و کارشناسی هاي زيادی هم در اين زمينه انجام شده است و تحقيقات نشان می دهد که ميزان فرار پسران بيشتر از دختران است.

 

حجت الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی صبح امروز با حضور در شبکه خبری برنا ضمن بازدید از بخش های مختلف این خبرگزاری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در خصوص نتایج ساخت سریالی همچون ساعت شنی با مشارکت سازمان و صدا و سیما گفت: بیان واقعیت ها تا حدی برای جامعه مجاز و ضروری است. چرا که یکی از اهداف سازمان اطلاع رسانی و هشداردهی به خانواده ها است. بنابراین چنین سریال هایی می توانند زنگ خطر را در جامعه به صدا در آورند و این یکی از وظایف ما است.

وی ساخت سریال ساعت شنی را تجربه ای خوب برای سازمان بهزیستی دانست و خاطر نشان کرد: ساخت سریال‌های مشارکتی با تلویزیون همچون سریال ساعت شنی در دستور کار سازمان قرار دارد که نمونه هایی مشابه آن در ماه مبارک رمضان و پاییز پخش خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین درباره فعالیت خانه های سلامت گفت: خانه های سلامت برای کسانی طراحی شده است که از خانه فرار می کنند اما هنوز در معرض آسیب های اجتماعی قرار نگرفته اند. بنابراین این افراد جدا از کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته اند نگهداری می شوند تا شرایط بازگشت آنها به خانواده شان فراهم شود.

سیدمحمدی در خصوص رواج آسیب های اجتماعی همچون خود زنی در جوامع غربی و رویکرد سازمان بهزیستی به چنین مقوله ای در کشور خاطر نشان کرد: قطعنا چنین آسیب هایی در جامعه وجود دارد اما ما هنوز در آن ورود نکرده ایم. وی افزود: بیشترین توجه سازمان در خصوص آسیب‌هایی انجام می گیرد که بیشتر در جامعه شیوع پیدا کرده است. تنها آسیبی که که هم اکنون در سازمان جزء آسیب های جدید به حساب می آید بحث آسیب در "فضای مجازی" است.

 

وی در خصوص نسبت نوجوانانی که از خانواده فرار می کنند نیز به خبرنگار برنا گفت: ما هم در میان دختران و هم پسران مسئله فرار را داریم و کارشناسی های زیادی هم در این زمینه انجام شده است و تحقیقات نشان می دهد که میزان فرار پسران بیشتر از دختران است.
منبع:bazyab.ir