آغاز رزمایش آمریکا-کره جنوبی
آمریکا و کره جنوبی علیرغم هشدارهای پیشین کره شمالی، اولین دور از رزمایش مشترک دو دوره‌ای خود را آغاز کردند.
 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک سال پیش کره شمالی متعهد به حملات هسته‌ای در انتقام از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی شد اما با اینحال امروز، دوشنبه، واشنگتن و سئول رزمایش مشترک نظامی سال جاری میلادی خود در حالی آغاز کردند که «پیونگ‌یانگ» اجازه داد تا سالمندان کره‌ای که از زمان جنگ کره از خانواده‌هایشان دور افتاده بودند مجدداً با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

وزارت دفاع سئول اعلام کرد که دو سری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه طبق برنامه آغاز شد اما هنوز واکنشی از سوی ارتش کره شمالی ارسال نشده است.

روز یکشنبه حدود 360 نفر از مردم کره جنوبی به اقامتگاه کوهستانی الماس شمالی رسیدند تا بتوانند چندین نفر از خویشاوندان خود در کره شمالی را ببینند. دومین و گروه نهایی از کره‌ای‌ها برای شرکت در این مراسم که روز پنجشنبه هفته آغاز شده است و فردا به اتمام می‌رسد، به این منطقه خواهند رفت.

یکی از مقامات کره شمالی اعلام کرد، رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تلاش واشنگتن برای زنده نگه داشتن حلقه شرارت تنش‌ها در شبه جزیره کره است.

به گفته وزارت دفاع سئول و فرماندهی ارتش آمریکا در سئول، یکی از رزمایش‌ها، 11 روز مانور شبیه‌سازی شده است که 5 هزار و 200 آمریکایی و 10 هزار سرباز کره جنوبی در آن شرکت می‌کند و مانور دوم احتمالاً تا 18 آوریل شرکت می‌کند و تمارین آموزش زمینی است که شامل 7 هزار و 500 نظامی آمریکایی و 150 تا 200 هزار نظامی کره جنوبی می‌شود.

بر اساس این گزارش، همپیمانان جزئیات رزمایش امروز، دوشنبه، را فاش نکردند.






گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
ولیعهد عربستان جزایر مالدیو را دربست اجاره کرد
خانواده ابراهیم خودکشی در مترو را پذیرفتند
خودسوزی مقابل وزارت نفت به یک روایت دیگه!
خوش خبری بنزینی برای تهرانی ها
نامه‌ ای‌ خواندنی برای بازداشت ریگی‌ +عکس