لحظه دیدنی از دیدار اشتون و تیموشنکو در کی‌یف + عکس
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به کی‌یف سفر کرده است، در دیدار با یولیا تیموشنکو به رهبران جدید اوکراین وعده حمایت بین‌المللی قدرتمند و مبارزه با بحران اقتصادی این کشور را داد و از روسیه خواست اجازه دهد اوکراین در هر مسیری که انتخاب می‌کند، حرکت کند.
به گزارش رویترز، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نخستین مقامی بود که پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ از ریاست جمهوری اوکراین به این کشور سفر کرد. وی در اظهارات خود بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد که این در واقع پیامی به مسکو بود تا به طور یک‌جانبه در امور داخلی اوکراین دخالت نکند.
 
اشتون پس از دومین روز مذاکرات در شهر کی‌یف به خبرنگاران گفت: ما اینجا هستیم تا بگوییم می‌خواهیم از اوکراین حمایت و به آن کمک کنیم قدرتمند باقی مانده و در مسیری که خود انتخاب می‌کند، حرکت کند.
 
وی پس از دیدار با یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر پیشین اوکراین افزود: ما همچنین فکر می‌کنیم که بسیار مهم است پیام قدرتمندی را درباره تمامیت ارضی، وحدت و استقلال اوکراین ارسال کنیم.
 
یولیا تیموشنکو که روز شنبه از زندان آزاد شده است، قرار است که برای درمان عازم آلمان شود. وی هرگونه تلاش برای تصدی پست‌های دولتی را رد کرده است و احتمال دارد که برای دوره‌ای کوتاه از سیاست دور باشد.
 
نمایندگان پارلمان اوکراین اخیرا نسبت به آنچه که "نشانه‌های خطرناک جدایی‌طلبی" در اوکراین خوانده‌اند، هشدار داده‌اند. اشاره آن‌ها به نگرانی در خصوص این است که مناطق روس زبان شرق و جنوب اوکراین دست به شورش زده و یا با حمایت مسکو از این کشور اعلام استقلال کنند.
 
اشتون در خصوص حمایت مالی اتخادیه اروپا از اوکراین و نیز تشکیل دولت جدید این کشور با تیموشنکو گفت‌وگو کرده و ابراز امیدواری کرد: دولت جدید اوکراین که روز شنبه به دنبال کنار رفتن ویکتور یانوکوویچ از قدرت تشکیل شد، به سرعت طرحی برای مقابله با بحران اقتصادی در این کشور ارائه کند.
 
وی اشاره‌ای به هرگونه کمک مالی خارجی در صحبت‌هایش نکرد اما تصریح کرد اتحادیه اروپا با صندوق بین‌المللی پول در خصوص این کمک همکاری خواهد کرد حتی اگر که صندوق بین‌المللی پول ارزیابی‌ خود را از وضعیت به عمل آورد.
 
اشتون خاطرنشان ساخت: آن‌ها تصمیم خود را خواهند گرفت و قوانین خود را دارند اما مقامات صندوق بین‌المللی پول بخش مهمی از پازل حمایت از اوکراین خواهند بود.
 
وی تاکید کرد: ترکیبی از کمک کوتاه مدت و سرمایه‌گذاری بلند مدت برای کمک به اوکراین مورد نیاز است.









گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com

مطالب پیشنهادی :
نتانیاهو برای مرکل سبیل گذاشت!+ عکس
گالکسی اس 5 در بالاترین جایگاه + عکس
کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه کیست؟
از پدر و مادر فاطمه کوچولو خبر دارید؟ +عکس
من را سوژه داستان‌های مستهجن کرده اند