وزارت بنادر و کشتیرانی پاکستانی اعلام کرد در حال بررسی طرحی برای ارائه خدمات مسافرت دریایی به آن دسته از اتباع این کشور است که قصد دارند برای انجام سفرهای زیارتی به ایران و عراق سفر کنند.

به گزارش روز جمعه سایت اینترنتی روزنامه داون، کامران مایکل وزیر امور بنادر و کشتیرانی پاکستان در جلسه ای که اخیرا برای بررسی طرح یاد شده برگزار شد، اعلام کرد که دولت پاکستان مایل است خدمات مسافرت دریایی را برای زائران پاکستانی که قصد سفر به ایران و عراق دارند، راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه سفر های دریایی ارزن تر از سفرهای هوایی خواهد بود، گفت: مسیر دریا بهترین جایگزین سفر هوای برای افرادی است که قصد دارند به زیارت اماکن مقدس در ایران و عراق بروند.

این وزیر پاکستانی از بخش های خصوصی که برای اجرای این طرح آمادگی دارند، دعوت به مشارکت کرد.

یکی دیگر از گزینه های مسافرت زائران پاکستانی به ایران و عراق، مسافرت زمینی با استفاده از خطوط جاده ای و ریلی است که همچنان نیز ادامه دارد اما به دلیل ناامنی در خاک پاکستان و حملات متعددی که از سوی تروریست ها به اتوبوس های حامل زائران در گذشته صورت گرفته است، مسیر دریایی می تواند مسیری ارزان و امن تر برای آنان باشد.

تعداد زیادی از مردم پاکستان علاقمند به سفر به ایران برای زیارت اماکن مقدس و سفر به عراق برای زیارت عتبات از طریق خاک ایران هستند.

در دی ماه سال 1391، در حمله تروریستی به سه اتوبوس حامل زائران پاکستانی در ایالت بلوچستان که از زیارت حضرت امام رضا (ع) باز می گشتند، بیش از 30 زائر از شیعیان این کشور به شهادت رسیدند.

در گذشته، حملات مشابه زیادی علیه اتوبوس های حامل زائران پاکستانی در خاک این کشور رخ داده است.

4949