روسیه ادعای گاردین را رد کرد
سفارت روسیه در لندن گزارشات رسانه‌ای مبنی بر این که مسکو تلاش کرده به بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس کمک کند، رد کرد

توییت سفارت روسیه در لندن درباره آسانژ

سفارت روسیه در لندن ضمن الحاق تصویری از گزارش روزنامه گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: نمونه دیگری از اطلاعات نادرست و اخبار جعلی منتشر شده توسط رسانه‌های انگلیسی.

این توئیت در پی آن منتشر شد که روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی مدعی شد دیپلمات‌های روسی مذاکرات محرمانه‌ای در لندن برگزار کرده بودند تا به آسانژ کمک کنند که از طریق عملیاتی که برای شب کریسمس سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی شده بود از انگلیس فرار کند. این داستان که به نقل از منابع ناشناس مطرح شده گفته است که این عملیات به خاطر ریسک بسیار بالایش لغو شد.

سفارت روسیه در لندن در واکنش به این گزارش گاردین اعلام کرد: سفارت روسیه هرگز با همتایان اکوادوری یا افراد دیگر در خصوص مشارکت مسکو در پایان دادن به اقامت آسانژ در سفارت اکوادور در لندن مذاکره نداشته است.

این سفارتخانه در توئیت خود نوشت: خبرنگاران گاردین با عدم پرس و جو از طرف روسی پیش از انتشار گزارش خود در حقیقت استانداردهای رسانه‌های انگلیسی را نقض کرده‌اند.

سخنگوی سفارت روسیه در لندن تاکید کرد: ۱۸ سپتامبر جرمی رایت، وزیر فرهنگ انگلیس خواستار افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست رسانه‌ها و فضای مجازی شد. این گزارش جدید روزنامه گاردین نمونه برجسته‌ای از نوع روزنامه‌نگاری است که خوانندگان انگلیسی باید از آن محافظت شوند. نویسندگان این مقاله برخلاف استانداردهای رسانه‌های انگلیسی پیش از انتشار مقاله خود از ما هیچ سوالی نپرسیدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir