ممنوع شدن پوشیدن پیراهن سفید و سبز در فوتبال عربستان
طبق اعلام برخی رسانه های عربی تیم های عربستانی از فصل آینده حق پوشیدن لباس های سفید و سبز در مسابقات را ندارند.

پوشیدن پیراهن سفید و سبز در فوتبال عربستان ممنوع!

طبق اعلام برخی رسانه های عرب زبان، فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده است که هیچکدام از تیم های این کشور نباید رنگ های سفید یا سبز را به عنوان رنگ پیراهن خود در مسابقات انتخاب کنند، با این تفاسیر باشگاه الاهلی عربستان موظف است تا در فصل آینده رنگ پیراهن های اول و دوم  خود را تغییر بدهد و مسئولان این باشگاه تصمیم گرفته اند به جای سفید و سبز با پیراهن های مشکی و قرمز به میدان بروند.

خبری شوک آور که البته در نگاه اول بسیار عجیب به نظر می رسد، تیم ٨١ ساله ای که آسیا ورزشگاه آن را همیشه با پرچم ها و پیراهن های سبز به یاد دارد، از فصل بعد می خواهد رنگ قرمز و مشکی بر تن کند. البته الاهلی که دو بار هم تغییر نام داده قبلا آبی پوش بوده و سپس رنگ سبز و سفید را برای خود انتخاب کرده است.

الاهلی که افتخارات زیادی در فوتبال عربستان شامل ٢٦ قهرمانی و ٢٨ نایب قهرمانی دارد ، این فصل در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه تراکتورسازی قرار دارد و بعید است برای صعود مشکلی را در دو بازی بعد پیدا کند.

همچنین طبق این تصمیم فدراسیون فوتبال عربستان الاتحاد نیز باید برای پیراهن دوم خود یک رنگ تازه انتخاب کند. نکته جالب این که در لیگ عربستان کمتر تیمی با پیراهن قرمز در رقابت‌ها حضور دارد که این مسئله نشات گرفته از عرفی است که در عربستان رنگ قرمز را مکروه می داند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com