قلعه‌نویی: میکروفن‌ها و قلم‌های آلوده ما را به حاشیه می‌برند
امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی می‌گوید تیمش در آغاز لیگ برتر توانسته خواسته‌های او را برآورده کند.

امیر قلعه‌نویی در آغاز نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در هفته سوم لیگ برتر ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: در آنالیزی که از دو بازی اخیرمان در شروع لیگ برتر داشتیم متوجه نظم بالای دفاعی تیم‌مان شدند.

ما مقابل صنعت نفت بسیار خوب کار کردیم. نباید برای تیم بزرگی مانند تراکتور بازی‌های داخل و خارج خانه تفاوت داشته باشد و اگر مقابل آبادان شانس داشتیم می‌توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. البته در اواخر بازی شانس آوردیم که صنعت نفت به ما گل نزد و در طول هفته روی مسائل روحی و روانی کار کردیم.

او اضافه کرد: از نظر بدنی در شرایط ایده‌آلی قرار داریم و هیچ مشکلی در تیم وجود ندارد و توانسته‌ایم به خواسته‌هایمان دست یابیم. سرمربی تراکتورسازی با اشاره به گرمای بالای آبادان، گفت: در آن وضعیت بیش از ۴۰۰ پاس میان بازیکنان ما رد و بدل شد و توانستیم ۶ موقعیت گل ایجاد کنیم. تیم‌مان با برنامه است.

در بازی با پیکان هم مجید جلالی مربی بسیار خوب و کاربلدی است و معمولا تیم‌هایی مانند پیکان مقابل استقلال، پرسپولیس و تراکتور از انگیزه بالایی برخوردار هستند. کار ما با این وجود سخت است ولی ما آماده بازی فردا هستیم و می‌خواهیم با ارائه یک بازی زیبا سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم.

وی افزود: شرایط زمین بازی ما مثل زمین تمرین است. اگر بادی به شدت ۱۰ کیلومتر بورزد روی کار تاکتیکی ما تاثیرگذار خواهد بود. من امیدوارم چمن ورزشگاه یادگار امام زودتر ترمیم شود و مثل ورزشگاه نقش جهان اصفهان نشود. امیدوارم مثل ورزشگاه نقش جهان که باعث فوت چندین نفر شد در ورزشگاه یادگار امام چنین اتفاقی رخ ندهد.

قلعه نویی اضافه کرد: بازیکنان ما شرایط بسیار مطلوبی دارند. البته برخی بازیکنان دیر به ما اضافه شدند که الان هم وضعیت‌شان در حال بهتر شدن است. سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فردا مصدومی دارید یا خیر، گفت: برای بازی فردا علیرضا رمضانی و محسن بنگر و همین طور مهدی شریفی بازیکنان مصدوم ما هستند. مهدی شریفی بعد از تعطیلات به جمع ما ملحق خواهد شد. البته ما نیروهای جایگزین داریم که بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

قلعه نویی درباره اینکه گفته می شود در نیم فصل دوم سروش رفیعی این تیم را ترک می کند و علیرضا نورمحمدی جذب تراکتور خواهد شد، گفت: ما تا پایان نیم فصل کلی بازی داریم و کار درستی نیست که درباره جا به جایی بازیکنان صحبت کنیم. برخی‌ها تا دیدند ما برای قهرمانی می‌جنگیم می خواهند برای ما حاشیه‌سازی کنند.

این کارهای قلم‌ها و میکروفن‌های آلوده است. ما 13 بازی دیگر تا پایان نیم فصل داریم چرا باید این سوال‌ها مطرح شود؟ می خواهند ما را به حاشیه ببرند. این مسائل کمکی به ما نمی‌کند. سایت‌ها و روزنامه‌ها را نمی‌خوانم و بی‌اطلاع هستم. سروش رفیعی اگر بخواهد در تیم ما می‌ماند و هنوز درباره آن صحبت نکردیم.

محرومیت سروش از حضور در تیم ملی ظلم به این بازیکن است. از دوستان می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به سروش داشته باشند. این بازیکن چند سال با حقوق کم در فجرسپاسی بازی کرده و اگر می‌خواست سربازی‌اش را در آنجا سپری کند.

او اضافه کرد: از سردار کمالی و دوستان دیگر می‌خواهم که به سروش کمک کنند تا به تیم ملی و تراکتورسازی کمک شود. او را با چوب بازیکنان دیگر نزنند. سروش اگر دوست داشت در تیم ما می‌ماند و ما مشکلی با این موضوع نداریم.

سرمربی تراکتورسازی درباره دیدار با پیکان گفت:‌ هر تیم و هر مربی برای خود یک استراتژی خاص دارد. شاید اولویت پیکان گل نخوردن باشد و سپس به دنبال گلزنی باشد. ما می‌خواهیم با بازیکنان‌مان قدرت تاکتیکی‌مان را به این تیم دیکته کنیم. حق هر مربی است که در مورد نوع بازی تیمش تصمیم بگیرد.

قلعه نویی درباره هواداران تراکتورسازی نیز گفت: من دو سال در اصفهان و یک سال در تبریز بودم و هر سال به عنوان میزبان‌های نمونه انتخاب شدیم. فرهنگ مردم تبریز جزو اولین‌هاست و باید به مهمان احترام بگذاریم. به قول علی پروین بزرگترین قهرمانی‌ها هم سه، چهار سال دوام می‌آورد و پس از آن فراموش می‌شود.

فوتبال در درجه دوم قرار دارد و احترام به مهمان باید جزو اولویت نخست باشد. هواداران تراکتور انرژی خود را برای تشویق تیم بگذارند. ما پیش از این قرار بود در کرج میزبانی کنیم اما به احترام هواداران به تبریز آمدیم. ما تصمیم گرفتیم در ورزشگاه خودمان میزبانی کنیم و می‌خواهیم هواداران پرشورمان کنارمان باشند. به نظرم هواداران یار دوازدهم نیستند بلکه آنها به عنوان یار نخست در کنار ما قرار دارند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که دربی تبریز میان تراکتور و ماشین‌سازی در کجا برگزار می شود گفت: ما در این بازی مهمان هستیم و این میزبان است که باید تصمیم بگیرد. این شرایط برای تبریز و آذربایجان خوب نیست و باید با پیگیری‌های مسئولان ورزشگاه یادگار امام آماده شود و تبدیل به ورزشگاه نقش جهان نشود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir