نتیجه والیبال ایران و آمریکا
تیم های والیبال ایران و آمریکا از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر صفر به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین میزبانی خود در لیگ جهانی 2015 از ساعت 21 روز جمعه 29 خرداد برابر آمریکا به میدان رفت. تیم های والیبال ایران و آمریکا پیش از این در قالب لیگ جهانی 2015 دو بار در شهر کالیفرنیای آمریکا به مصاف هم رفتند که آمریکا موفق شد در هر دو بازی خانگی به راحتی پیروز شود.

قرمز پوشان والیبال ایران با ترکیب شهرام محمودی، عبادی پور، غلامی، موسوی، میرزاجانپور و معروف مقابل سفید پوشان آمریکا قرار گرفتند. ملی پوشان ایران با اقتدار و با کمک 12 هزار تماشاگر ایرانی توانستند سه بر صفر آمریکا را شکست دهند و با سه امتیاز این دیدار 10 امتیازی شوند و همچنان یکی از شانس های صعود از این گروه باشند.

ست اول 25 بر 19 ایران

بازیکنان ایران بازی را خوب شروع کردند و دو امتیاز از آمریکا پیش افتادند اما در ادامه آمریکایی در امتیاز 4 توانستند بازی را برابر کنند. ملی پوشان ایران با اسپک و دریافت های خوب توانستند 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

با اسپک های خوب مهاجمان و دقت خوب معروف در جا خالی انداختن ایران توانست 10 بر 6 از آمریکا جلو بیفتد. آمریکایی ها که تحت تاثیر جو ورزشگاه آزادی قرار گرفته بودند در دریافت و سرویس اشتباه داشتند و امتیاز را از دست می دادند. ملی پوشان ایران استراحت فنی دوم را 16 بر 11 با اختلاف خوب به پایان رساندند.

بازیکنان آمریکا همچنان در سرویس پر اشتباه بودند. با دفاع و اسپک های خوب موسوی و فرصت طلبی معروف ایران توانست فاصله امتیازی را حفظ کند و در این ست با نتیجه 25 بر 19 پیروز شود.

ست دوم 29 بر 27 ایران

در این ست بازیکنان ایران هر چقدر در اسپک خوب عمل می کردند اما با از دست دادن سرویس به آمریکایی ها امتیاز می دادند و دو تیم پایاپای در امتیازات پیش می رفتند. آمریکایی ها با سرویس های موجی توانستند 3 امتیاز از ایران پیش بیفتند و 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

ملی پوشان ایران با دفاع و اسپک های قدرتمند توانستند سه امتیاز عقب افتاده را جبران کنند تا "جان اسپرو" سرمربی آمریکا تقاضای استراحت کند. در ادامه دو تیم پایاپای پیش می رفتند که بازیکنان ایران در دریافت بی دقت عمل کردند و آمریکا با نتیجه 13 بر 11 با دو امتیاز اختلاف پیش افتاد. آمریکایی ها که به جو ورزشگاه آزادی عادت کرده بودند در امتیازگیری خوب پیش می رفتند و با نتیجه 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

آمریکایی ها تا نتیجه 19 بر 16 فاصله امتیازی را حفظ کردند اما با دفاع های خوب موسوی ایران توانست نتیجه را 19 بر 18 کند. همین فاصله امتیازی توسط بازیکنان آمریکا حفظ شد تا این ست را واگذار نکنند اما بازیکنان ایران با تلاش زیاد توانستند در امتیاز 23 بازی را برابر کنند. دیگر دو تیم قصد از دست دادن امتیاز را نداشتند و تا امتیاز 29 پیش رفتند اما این ملی پوشان ایران بودند که توانستند به امتیاز 29 برسند و با نتیجه 29 بر 27 در این ست هم پیروز شوند.

ست سوم 25 بر 20 ایران

در این ست دو تیم پایاپای پیش می رفتند اما بازیکنان ایران با اسپک و دفاع های خوب توانستند 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند. روحیه بازیکنان ایران با برد در دو ست بالا رفته بود اما بازیکنان آمریکا آشفته بودند و تمرکز لازم را در این دیدار نداشتند.

ملی پوشان ایران با سرویس های هدف دار، اسپک های خوب، دریافت های عالی و دفاع های به موقع توانستند با شایستگی تمام با نتیجه 16 بر 10 به استراحت فنی دوم بروند و آمریکا حرفی برای گفتن نداشت. بازیکنان ایران با تمام قدرتشان همه کار در زمین می کردند و در همه کار تیمی و تاکتیکی از آمریکایی ها برتر بودند و فاصله را در 6 امتیاز حفظ کردند و 21 بر 15 از حریف پیش بودند.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران فاصله امتیازی را حفظ کردند و اجازه خودنمایی به بازیکنان آمریکا را ندادند و با اقتدار این ست را هم با نتیجه 25 بر 20 پیروز شدند تا سه امتیاز این دیدار را در مقابل دیدگان 12 هزار تماشاگر غیور ایرانی کسب کنند.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی