نتیجه دیدار دوم والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی 2015
تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21 امروز (شنبه) مقابل روسیه قرار گرفت تا آخرین دیدار خود را در لیگ جهانی والیبال انجام دهد. این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر یک به نفع روسیه به پایان رسید.

با شکست آمریکا مقابل لهستان رویای حضوری دوباره در مرحله نهایی لیگ جهانی برای ایران بر باد رفت و نتیجه بازی شب گذشته دلیلی شد تا دیدار امشب ایران به یک بازی کاملا تشریفاتی و وداع گونه تبدیل شود.

سرمه ای پوشان والیبال ایران با ترکیب عبادی پور، معروف، موسوی، غلامی، غفور، میرزاجانپور و مرندی مقابل سفید و آبی پوشان روسیه قرار گرفتند. بازیکنان روسیه توانستند سه بر یک ایران را شکست دهند تا اولین پیروزی خود را در لیگ جهانی کسب کنند و امیدوار باشند تا از این گروه سقوط نکنند.

ست اول 25 بر 23 روسیه

امتیاز اول در این ست را روس ها کسب کردند. دو تیم پایاپای پیش می رفتند اما دقت بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا ایران 6 بر 3 پیش بیفتد. ملی پوشان ایران با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول رفتند.

پس از استراحت فنی اول بازیکنان ایران به بازی خوبشان ادامه دادند و با نتیجه 9 بر 6 از روسیه پیش بودند. عبادی پور با یک سرویس خوب امتیاز 11 را برای ایران کسب کرد تا بازی 11 بر 6 به نفع ایران باشد. بازیکنان روسیه از بی دقتی ملی پوشان ایران در ضربات آخر استفاده کردند و توانستند سه امتیاز پیاپی کسب کنند تا نتیجه 11 بر 9 شود.

روس ها همچنان سعی می کردند تا فاصله را کم و کمتر کنند اما بازیکنان ایران با دریافت و اسپک های خوب اجازه این کار را به روس ها نمی دادند و با حفظ فاصله امتیازی با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند. روس ها با دفاع و اسپک های خوب خود توانستند در نتیجه 16 بازی را برابر کنند. ملی پوشان ایران با دفاع خوب موسوی توانستند دو امتیاز از روسیه جلو بیفتند و نتیجه را 18 بر 16 به نفع خود کنند.

بازهم روس ها توانستند بازی را برابر کنند و در نتیجه 19 همه چیز برابر شود. اما بازیکنان روسیه با دریافت های خوب و اسپک های قدرتمند توانستند 21 بر 19 از ایران پیش بیفتند. بازیکنان والیبال ایران بازهم با قدرت خود توانستند بازی را در امتیاز 21 برابر کنند اما بی دقتی بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا روس ها بتوانند فاصله را زیاد کنند و با نتیجه 25 بر 23 در این ست پیروز شوند.

ست دوم 25 بر 19 ایران

دو تیم در این ست تا امتیاز سه برابر بودند اما اشتباه بازیکنان روسیه در دریافت و دفاع روی تور باعث شد تا ملی پوشان ایران با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول بروند. بازیکنان ایران با تلاش بسیار زیاد سعی می کردند در دریافت بی نقص عمل کنند که در این امر هم موفق بودند و با اسپک های خوب ملی پوشان ایران فاصله امتیازی حفظ شد و ایران 12 بر 8 از روسیه پیش بود.

بازیکنان روسیه وقتی دیدند که با اسپک نتیجه نمی گیرند رو به جا خالی انداختن آوردند و تا حدودی در این امر موفق بودند و چندین امتیاز کسب کردند اما ملی پوشان ایران با حفظ فاصله امتیازی و برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند. روس ها در این ست در سرویس و اسپک زدن عاجز بودند و فقط با جا خالی انداختن می توانستند امتیاز کسب کنند. همین امر باعث شده بود تا بازیکنان ایران از همه جهات از حریف خود برتر باشند و با نتیجه 25 بر 19 پیروز این ست شوند.

ست سوم 25 بر 18 روسیه

دو تیم این ست را پایاپای آغاز کردند و در امتیازات برابر پیش می رفتند. روس ها با برتری 8 بر 7 توانستند به استراحت فنی اول بروند. بازیکنان ایران و روسیه قصد از دست دادن امتیاز نداشتند و با قدرت پیش می رفتند و در امتیاز 12 برابر بودند. اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و اسپک باعث شد تا روسیه 16 بر 13 از ایران جلو بیفتد و به استراحت فنی دوم بروند.

بازیکنان ایران در دفاع روی تور و دریافت مشکل داشتند و روس ها با اسپک های خوب و هدفمند خود توانستند فاصله امتیازی را بیشتر کنند و 21 بر 16 پیش بیفتند. بی دقتی ملی پوشان ایران در جاگیری و دریافت همچنان ادامه داشت و تمرکز لازم برای بازگشت به بازی و دقت بیشتر را نداشتند که همین امر باعث شده بود تا بیشتر اسپک های تیم روسیه در زمین ایران قرار بگیرد و تیم ملی والیبال روسیه با نتیجه 25 بر 18 پیروز این ست شود.

ست چهارم 25 بر 21 روسیه

روس ها این ست را با برتری 3 بر 1 شروع کردند و در ادامه با روحیه خوب برد در دو ست با نتیجه 6 بر 2 از ایران جلو افتادند. بازیکنان روسیه که برای کسب سه امتیاز این دیدار تلاش می کردند توانستند با برتری 8 بر 3 به استراحت فنی اول بروند. همانند ست سوم بازیکنان ایران در دریافت مشکل داشتند و نمی توانستند دریافت های خوبی را به معروف برسانند تا نتیجه 10 بر 4 به سود روسیه در جریان باشد.

اشتباه بازیکنان روسیه در اسپک باعث شد تا دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب شود و نتیجه 11 بر 7 شود. بازیکنان روسیه با قدرت در دریافت و اسپک عمل می کردند و همچنان ملی پوشان در دریافت بی دقت عمل می کردند تا فاصله بیشتر و بیشتر شود و نتیجه 15 بر 7 به سود روسیه باشد.

بازیکنان ایران با سرویس های خوب قائمی و دریافت های عالی معروف توانستند چندین امتیاز پیاپی کسب کنند و فاصله را به پنج امتیاز کاهش دهند. درنهایت بازیکنان روسیه با نتیجه 16 بر 11 به استراحت فنی دوم رفتند. ملی پوشان ایران که بازی را از دست رفته می دیدند به خودشان آمدند و با سرویس های هدف دار و اسپک های پر قدرت توانستند فاصله را به دو امتیاز کاهش دهند اما بازی 18 بر 16 به نفع روسیه بود.

ملی پوشان غیور ایران توانستند در نتیجه 21 بازی را برابر کنند. اما اشتباه بازیکنان ایران در ضربات نهایی و دفاع روی تور باعث شد تا روسیه 25 بر 21 پیروز این ست شود و در نهایت پیروز این دیدار شوند.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی