قهرمانی صربستان در کشتی فرنگی المپیک 2016
داور استفانک از صربستان موفق شد مدال طلای وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2016 ریو را از آن خود کند.

در دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2016، داور استفانک(Davor Štefanek) از صربستان موفق شد در پایان 6 دقیقه مبارزه با نتیجه یک بر یک میگران آروتونیان(Migran Arutyunyan) از ارمنستان را از پیش رو بردارد و مدال طلای المپیک را بر گردن بیاویزد.

در پایان مبارزه فینال کشتی‌گیر ارمنستانی نسبت به قضاوت داور شدیدا اعتراض داشت و حتی باند پیشانی خود را باز کرد و به سمت داوران پرتاب کرد که این اقدام او با واکنش شدید تماشاگران حاضر در سالن روبه‌رو شد و اشیایی را به سمت او پرتاب کردند.

همچنین دو مدال برنز این وزن نیز به رسول چونایف(Rasul Chunayev) از آذربایجان و شامگی بولکوادزه(Shmagi Bolkvadze) از گرجستان رسید. چونایف در دیدار رده‌بندی ریو هانسو(Ryu Han-su) از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید و شامگی بولکوادزه گرجستانی نیز یک بر صفر توموهیرو(Tomohiro Inoue) از ژاپن را از پیش رو برداشت و دیگر مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در این وزن امید نوروزی نماینده ایران و دارنده مدال طلای المپیک لندن پس از استراحت در دور نخست در نخستین مبارزه کشتی‌گیر ونزوئلایی را 2 بر یک شکست داد اما در ادامه مقابل شامگی بولکوادزه از گرجستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir