صعود مقتدرانه حسن یزدانی به نیمه نهایی کشتی آزاد المپیک 2016
حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در دومین مبارزه خود در المپیک 2016 مقابل حریف ترکیه‌ای به پیروزی رسید و راهی مرحله ماقبل فینال شد.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2016 که در سالن کاریوکا آرنا شهر ریو در حال برگزاری است، حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در دومین مبارزه خود و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سنور دمیرتاش(Soner Demirtaş) دارنده مدال طلای اروپا در سال 2016 از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 7 بر صفر به برتری برسد و راهی دیدار نیمه نهایی شود.

یزدانی در این مبارزه همانند همیشه جنگنده و رو به جلو کار را آغاز کرد و در حالی که برخلاف جریان کشتی با اخطار کم کاری مواجه شده بود و 30 ثانیه زمان داشت تا از حریف امتیاز بگیرد موفق شد حریف را در خاک بشاند و 2 امتیاز از آن خود کند. یزدانی در ادامه نیز بار دیگر حریف را در خاک نشاند و یک مرتبه نیز به بیرون از تشک برد و 3 امتیاز گرفت تا وقت اول را 5 بر صفر به سود خود به پایان برساند.

در وقت دوم نیز حریف ترک بارها سعی کرد با رسیدن به پاهای یزدانی او را در خاک بنشاند که با خیمه سنگین نابغه کشتی ایران مواجه شد و به هدف خود نرسید. یزدانی در وقت دوم نیز دائما در حال حمله به حریف بود و توانست با خاک کردن حریف 2 امتیاز دیگر نیز بگیرد تا در نهایت 7 بر صفر به برتری برسد و راهی نیمه نهایی المپیک شود.

یزدانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده تاکاتانی(Sosuke Takatani) از ژاپن و اوسربایف(Galymzhan Usserbayev) از قزاقستان خواهد رفت. یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل حریفی از هائیتی 10 بر صفر به برتری رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir