خوش شانسی جوکوویچ و رکوردشکنی ویلیامز در تنیس اوپن آمریکا
نواک جوکوویچ با آسیب دیدگی حریفش به نیمه نهایی تنیس اوپن آمریکا صعود کرد.

مرحله یک چهارم نهایی تنیس اوپن آمریکا با برگزاری چهار دیدار آغاز شد. در مهمترین بازی جوکوویچ(Novak Đoković) مرد شماره یک جهان با آسیب دیدگی جو ویلفرد تسونگا(Jo-Wilfried Tsonga) به نیمه نهایی صعود کرد. تنیسور صربستانی دو ست پیاپی را با پیروزی شش بر دو و شش بر سه به پایان رسانده بود اما تسونگا فرانسوی به علت آسیب دیدن زانویش از ادامه بازی انصراف داد. مرد شماره یک جهان پیش از این در دو بازی نیز به علت آسیب دیدگی حریفانش به مرحله بعد صعود کرده بود.

در دیگر دیدار لوکاس پویل(Lucas Pouille) و گائل مونفیس(Gaël Monfils) دو تنیسور فرانسوی برابر هم قرار گرفتند. مونفیس توانست پویل را شکست دهد.  او در ست نخست شش بر چهار به پیروزی رسید و ست دوم و سوم را با نتیجه مشابه شش بر سه به نفع خود به پایان رساند.

در بخش بانوان کارولین ووزنیاکی(Caroline Wozniacki) و آناستاسیا سواتسوا(Anastasija Sevastova) به مصاف هم رفتند که آسیب دیدگی سواتسوا در ابتدای بازی کار را برای ووزنیاکی دانمارکی راحت کرد. او توانست در دو ست پیاپی و با نتایج شش بر دو و شش بر صفر پیروز شود.

آنجلیک کربر(Angelique Kerber) تنیسور شماره دو جهان نیز دو بر صفر روبرتا وینچی(Roberta Vinci) ایتالیایی را شکست داد. تنیسور آلمانی در ست نخست هفت بر پنج و در ست دوم شش بر صفر پیروز شد. کربر پس از پنج سال به نیمه نهایی تنیس اوپن آمریکا صعود کرد.

سرنا ویلیامز(Serena Williams) بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در مرحله یک هشتم نهایی برابر یارسلو شودوا(Yaroslava Shvedova) قرار گرفت. تنیسور آمریکایی توانست به راحتی حریف قزاق خود را شکست دهد و دو بر صفر بازی را به پایان رساند.

تنیسور شماره یک جهان پیروزی تاریخی به دست آورد، چون رکورد پیروزی‌هایش در گرند اسلم را به 308 رساند و توانست رکورد راجر فدرر(Roger Federer) سوئیسی را بشکند. ویلیامز 34 ساله شنبه در دیدار برابر مارتینا ناوراتیلووا(Martina Navratilova) رکورد سریع‌ترین سرویس را در بخش زنان شکست. ضربه او 203 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir