علت عجیب دوپینگ کشتی گیر ایرانی !!
کیوان رضایی می‌گوید دوپینگ تنها راه برای خروج از دوراهی و راضی کردن خانواده‌اش برای رفتن به رشته MMA‌ بوده است

علت دوپینگ کیوان رضایی؟

کیوان رضایی، کشتی گیری که شاید تا چند روز قبل خیلی‌ها نامش را نشنیده بودند، حالا به خاطر ادعای عجیبی که بعد از مثبت شدن نمونه دوپینگش کرده، حسابی خبرساز شده است.

این پسر 23 ساله که در لیگ برتر کشتی فرنگی سال 98 در ترکیب تیم سیناصنعت به میدان می‌رفت را می‌توان یکی از عجیب ترین ورزشکاران دوپینگی تاریخ نامید. او می گوید به خاطر قرار گرفتن در دوراهی و مخالفت خانواده‌اش با ترک رشته کشتی، مجبور شده دوپینگ کند و حالا هم از کاری که کرده، پشیمان نیست.

کیوان رضایی حالا با محرومیتی 4 ساله مواجه شده و می خواهد راه جدیدی را در پیش بگیرد. او به رشته MMA علاقه مند شده و در ماههای آینده کار خود را در این رشته آغاز می کند.

در ادامه مشروح صحبت های این فرنگی کار جوان را در گفت و گو با "ورزش سه" بعد از اتفاقات اخیر می خوانید.


همه دوپینگی‌ها دروغ می‌گویند!

انگار راست گفتن هم برای آدم دردسر می‌شود. من فقط بعد از اینکه اعلام دوپینگ کردم، می خواستم صداقت داشته باشم. همه آن هایی که دوپینگ می کنند به دروغ می گویند ما این کار را نکردیم یا اینکه ناخواسته بوده، اما من که راست گفتم، برایم دردسر شده است.

صحبت های مرا بد به بنا منتقل کردند

صحبت‌های محمد بنا را خواندم، اما فکر می کنم منظور من به خوبی به ایشان منتقل نشده. من گفتم می خواستم از کشتی به رشته MMA بروم چون چند بار قهرمان کشور شدم و مرا به هیچ مسابقه‌ای همراه تیم ملی نفرستادند. به خاطر همین از کشتی دلزده شدم و می خواستم کشتی را کنار بگذارم. متاسفانه هم آقای بنا و هم خانواده ام راضی نبودند.

نزدیک بود پدرم کتکم بزند

قبل از این ماجرا چند بار به پدرم گفتم که می خواهم به MMA‌ بروم، اما مخالف بود. می گفت 12 سال است کشتی می گیری و نباید کشتی را کنار بگذاری. من هم تنها راه را برای خودم این دیدم که دوپینگ کنم و محروم شوم تا دیگر راهی برای بازگشتم نباشد. البته قرار بود این موضوع رسانه‌ای نشود، اما از 2 روز قبل همه جا این خبرها را نوشتند و حتی شبکه های خارجی هم آن را اعلام کردند. من هم مجبور شدم به پدرم و به مردم راست بگویم که چرا دوپینگ کردم. اول نزدیک بود از پدرم کتک بخورم، اما بعد از آن کمی آرامتر شد.


می توانستم تست ندهم و فرار کنم

من در ترکیب تیم سینا صنعت بودم و در فینال لیگ کشتی فرنگی در یزد حاضر شدم. آنجا تصمیم گرفته بودم که دوپینگ کنم و نمی دانستم که از من آزمایش می گیرند یا نه. هیچ وقت در لیگ کشتی آزمایش دوپینگ نمی گرفتند، اما این بار اعلام کردند که می خواهیم تست بگیریم. من ماموران ضددوپینگ را دیدم که در سالن بودند و حتی از من پرسیدند کیوان رضایی را می‌شناسی؟ می‌توانستم فرار کنم و نگویم من هستم، اما خودم را معرفی کردم و تست دادم.


خودم را از دوراهی نجات دادم

دوپینگ را برای اینکه در ادامه زندگی به کاری که علاقه دارم، بپردازم، تنها را می دیدم. باور کنید خودم هم در دوراهی بودم که کشتی را رها کنم یا خیر. الان دیگر مطمئن شدم و می دانم که چه کاری می خواهم انجام دهم. تازه 23 ساله هستم و می توانم در رشته جدیدم موفق باشم. می دانم موفقیت در MMA سخت است، اما به این رشته علاقه دارم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com