فوتبال
این تحقیقات اولین مطالعاتی بود که به بررسی کارایی فوتبالیست‌های دانشگاهی پرداخت...
محققان دانشگاه اوکلاهاما با بررسی تعدادی از دانشجویان فوتبالیست‌ دریافتند که این افراد می‌توانند با تمرین قدرت جسمانی خود را افزایش دهند، اما سرعت و نیروی آنها تغییری قابل توجهی نمی‌کند.

طبق مطالعاتی که در مجله "قدرت و شایسته سازی" منتشر شده است، دانشجویان فوتبالیست‌ در طول مدت ورزش خود در دانشگاه قدرت و جثه بندی را افزایش می‌دهند. با این حال تغییراتی که در سرعت و نیروی آنها ایجاد می‌شود،‌ محدود است. تحقیقات در این زمینه در دانشگاه اوکلاهاما انجام شده است، محققان معتقد بودند نتایج تحقیقات آنها باعث پیشرفت دانشجویان فوتبالیست‌ می‌شود.

محققان در طی هفت سال تغییرات پیش فصل بازیکنان دانشگاه اوکلاهاما را بررسی کردند. در این سال‌ها سایز، قدرت جسمانی، سرعت و نیروی این افراد اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد که قدرت این افراد طی این سال‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در این افراد، حجم عضلات هر ساله افزایش یافت، اما میزان چربی بدن کاهش داشت. در مقابل، سرعت تغییر قابل توجهی در این افراد نداشت مثلا سرعت آنها در دوی 40 متر تغییری نکرد. همچنین نیروی این افراد نیز تغییر چندانی نکرده بود، یعنی برای پریدن عمودی افراد به اندازه گذشته نیرو مصرف می‌کردند.

این تحقیقات اولین مطالعاتی بود که به بررسی کارایی فوتبالیست‌های دانشگاهی پرداخت.

محققان پیشنهاد می‌کنند تا تلاش‌هایی برای بالا بردن سرعت و نیرو در ورزشکاران انجام شود. سرعت و نیرو فاکتورهایی هستند که بیشتر به نوع بافت‌های ماهیچه‌ای مربوطند.

بافت‌های ماهیچه‌ای سریع و آرام هستند. به طوری ژنتیکی هر فرد میزان خاصی از هر کدام از این بافت‌ها در عضلات خود دارد. کسانی که بافت‌های عضلانی سریع دارند به طور طبیعی سریع‌تر حرکت می‌کنند. باید دید محققان چه راهکارهایی در آینده برای بالا بردن سرعت به ورزشکاران پیشنهاد می‌کنند. البته تحقیقات صورت گرفته صرفا بر روی مسائل بدنی صورت گرفت. چرا که اثر تمرین بر تاکتیک پذیری و مسائل فنی بر کسی پوشیده نیست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
فوتبالیست های چاق+ تصاویر
ایست قلبی فوتبالیست بابلی
خبری عجیب از فوتبالیست مشهور چند همسره
آقای فوتبالیست می رفت که قاتل شود!
شکست دختران فوتبالیست ایران با 9 گل