الناز شاکردوست عزیز، تولدت مبارک + تصاویر
الناز شاكردوست در سال 1363 در یكی از محله های تهران چشم به دنیا گشود. الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد.

سالروز تولد 31 سالگی الناز شاکردوست

تولد الناز شاکردوست مبارک، در این چند وقت تولد بزرگانی چون عزت‌الله انتظامی و هدیه تهرانی را داشتیم که گروه فرهنگ و هنر سیمرغ تبریک ویژه‌ای برای یکایک این ستارگان سینمای ایران داشت و اما بازیگران جوان و پرتلاش سینما نیز نباید دور از چشم بمانند و اصولا شادی تولد و تبریک آن رسم خوب و دوست‌داشتنی است.

کیک تولد الناز شاکردوست
کیک تولد الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در نمایی از یک فیلم
الناز شاکردوست در نمایی از یک فیلم



الناز شاکردوست ( متولد ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران ) بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی است.


او در بیست سالگی (۱۳۸۳) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد. شاکردوست در فیلم‌هایی مانند مجردها، عروس فراری، قتل آنلاین، چه کسی امیر را کشت، چند می‌گیری گریه کنی، بی‌وفا، قاعده بازی، خدا نزدیک است، باد در علفزار می‌پیچد، کیش و مات و رسوایی بازی کرده‌است.


عکس الناز شاکردوست
عکس الناز شاکردوست

بیوگرافی الناز شاکردوست
بیوگرافی الناز شاکردوست


کوتاه درباره الناز شاکردوست

الناز شاكردوست در سال 1363 در یكی از محله های تهران چشم به دنیا گشود. الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد.الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.

در دوران دبستان عاشق بازیگری شد. دانشجوی تئاتراز دانشكده هنرو معماری دانشگاه تهران بود. با بازی در فیلم « گل یخ » ساخته کیومرث پوراحمد به سینما آمد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. تفاوت بازی او در دو فیلم «گل یخ» و «مجردها» نشان از توانایی های او دارد.

شاکردوست در «بی وفا» اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت.



الناز شاکردوستالناز شاکردوست


 او به طور اتفاقی وارد سینما شد. به گفته كیومرث پوراحمد وقتی دنبال یك بازیگر حدودا 20 ساله میگشته است ، الناز شاکردوست را دیده و از بازی وی كه در آن موقع در تئاتر بازی می كرده خوشش آمده و او را در فیلم گل یخ به عنوان بازیگر نقش اول بازی داده است. بازی های مختلف و نقش های مختلفی كه از او دیدیم او را یك بازیگر باهوش و با استعداد معرفی كرده است. بازی های متفاوت نظیر یك دختر پولدار در عروس فراری ... یك دختر شل و ول در مجردها... یك دختر نسل سومی در چه كسی امیر را كشت و بازی بسیار زیبای او در فیلم بی وفا در این سه سال و تا سن 22 سالگی بازی در 11 فیلم یك آمار فوق العاده برای یك بازیگر است.

عجیب ترین نکته در زندگی او دوست صمیمی او، گوهر خیر اندیش است که حداقل 30 سال از او بزرگتر است. همچنین وی به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران  پرسپولیس است.


الناز شاکردوست در اکران خصوصی آتیش بازی
الناز شاکردوست در اکران خصوصی آتیش بازی
تولد الناز شاکردوست

 تولد الناز شاکردوست

 

فیلم‌های سینمایی الناز شاکردوست:

 

ax1.JPG


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ