مریلا زارعی, پرویز پرستویی و ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری روز ششم جشنواره
پرویز پرستویی گفت:این فیلم اتفاق خیلی بزرگی برای من بود پس از غیبت در چند فیلم ابراهیم حاتمی کیا دوباره توانستم در تجربه جدیدی از ایشان حضور پیدا کنم.

نشست خبری فیلم سینمایی "بادیگارد" در جشنواره فیلم فجر34

به گزارش سیمرغ در روز ششم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "بادیگارد" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی "بادیگارد" با حضور ابراهیم حاتمی کیا (کارگردان)، پژمان لشگری پور (تهیه کننده)،پرویز پرستویی و مریلا زارعی و کارن همایونفر (آهنگساز) برگزار شد.

در ابتداب این نشست ، عزیز الله حاجی مشهدی به عنوان منتقد گفت: من اصولا پیش از آنکه به نکات منفی فیلم توجه کنم چیزهایی که باعث می شود آن فیلم را دوست داشته باشم را می گویم. فیلم "بادیگارد" از یک ایده مرکزی بکر و تازه استفاده کرده است. فیلمنامه با این ایده محوری گسترش پیدا می کند و به اعتقاد من امتیازهایی که باعث می شود این فیلم را دوست بداریم زیاد هستند. همکاری دوباره محمود کلاری با ابراهیم حاتمی کیا بعد از 25 سال بسیار اتفاق مبارکی است و در این کار با لوکیشن های زیادی روبه رو بوده و عمدتا از فضاهای شهری خیلی خوب استفاده کرده است.این مجموعه ایجاب می کرد که از دوربین روی دست استفاده شود.به همین نسبت استفاده از صداهای صحنه برای بهمن اردلان کار بسیار سختی بوده است.یکدست بودن بازی ها و استفاده از بازیگرانی که با هم همخوانی دارند نیز برای اینکار نعمتی بوده است.

 

photo_2016-02-06_00-37-45.jpgنشست خبری بادیگارد

 

ابراهیم حاتمی کیا نیز گفت: من روال عادی فیلمسازی خودم را طی می کنم و دنبال نقطه عطف نیستم.حال و هوای جشنواره امسال به شدت شبیه سالی است که من اولین فیلمم را در جشنواره داشتم.

 

پرویز پرستویی در ادامه بیان کرد:این فیلم اتفاق خیلی بزرگی برای من بود پس از غیبت در چند فیلم ابراهیم حاتمی کیا دوباره توانستم در تجربه جدیدی از ایشان حضور پیدا کنم.

 

مریلا زارعی نیز گفت: واقعیت این است که برای یک بازیگر فرصت مغتنمی است که در چنین گروهی حضور پیدا کند.این چهارمین همکاری من با آقای حاتمی کیا است و چیزی که در این فیلم خیلی برایم مهم بود مسئولیت بزرگتر من به عنوان بازیگردان در این فیلم بود.

 

 

پرویز پرستویی توضیح داد: در صحنه بانداژ کردن بدن من ما به دنبال یک تابلوی شگفت انگیز بودیم و دنبال این بودیم که دقیقا همین تابلو را دربیاوریم.اما هر سه بار که فیلم را دیدم حس کردم مردم در آن صحنه می خندند ، فکر می کنم به دلیل محدودیت هایی است که داشتیم.شاید لازم باشد آقای حاتمی کیا درباره این سکانس تجدید نظر کنند ولی خود من به شدت آن صحنه را دوست داشتم و حال عجیب غریبی داشتم.

 

در ادامه ابراهیم حاتمی کیا بیان کرد: فیلمبرداری فیلم حدود سه ماه طول کشید و این دو برابر زمان نرمالی است که در هر روز باید کار کرد.برخی صحنه ها واقعا کابوس وار بود و با سختی آنهاساختیم. سازمان انرژی اتمی کمک مالی نکرده است و فقط محبت کردند لوکیشن هارا در اختیار ما قرار دادند. ماشین های لوکس مثل بنزهایی که دیدید هم اجاره ای بودند.

 

وی ادامه داد: داستان اصلی فیلم همان پرداخت به نخبه های کشورمان است اما خرده پیرنگ هایی نیز در فیلم داریم.ما در نطنز و اصفهان درباره سازمان انرژی اتمی مفصلا تحقیق کردم.

 

او گفت: واقعا فرش قرمز به احوالات من نمی خورد.این نیست که من این کار را مذمت کنم و اصلا چنین حرفی را نزدم.اما در حال و هوای درونی من و پرویز پرستویی نیست که روی فرش قرمز قدم بزنیم.حتی دیروز هم از عوامل فیلم اجازه گرفتم که روی فرش قرمز راه نروم.

 

مریلا زارعی درباره انتخاب پرویز پرستویی گفت: من به طور ناخودآگاه وقتی فیلمنامه را می خواندم به انتخاب آقای پرستویی رسیدم و می دانم که آقای حاتمی کیا نیز نقش را قلبا برای پرویز پرستویی می نوشته است.



تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات