جشنواره فجر 96: سوالات جالبی که خبرنگاران از هیات انتخاب پرسیدند
پس از اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر 96, خبرنگاران سوالات خود را با هیات انتخاب جشنواره فجر, مطرح کردند.

فیلمساز ها از جشنواره فجر دلزده نشده اند !

در جلسه اعلام اسامی فیلم های راه یافته به سی و ششمین جشنواره فجر 96 خبرنگاران از هیات انتخاب سوالاتی پرسیدند, که برگزیده ای از آن ها را در ادامه می توانید بخوانید:

یکی از اعضای هیات انتخاب گفته بودند که فیلم خوبی تاکنون ندیده اند و سورپرایز نشدن آیا اکنون سورپرایز شده اند؟
پاسخ هیات انتخاب:
مصاحبه ای که از ایشان منتشرشده است مفصل بوده, تیترهایی که خبرگزاری ها برای نشر خبر استفاده نموده اند, باعث چنین برداشتی از حرف های ایشان شده است!

اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در جشنواره فجر 96

اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در جشنواره فجر 96


چرا برخی فیلم سال گذشته به جشنواره ارائه شده بودند و مورد پذیرش قرار نگرفته بودند, اما امسال در لیست هیات انتخاب قرار گرفتند:
پاسخ هیات انتخاب:
امپراطور جهنم و شعله ور که سال گذشته به جشنواره راه نیافتند, امسال حضور دارند, آشغال های دوست داشتنی خودش کنار کشید تا بتواند در شرایط مناسب اکران شود.

با توجه به اظهارات قوه قضاییه در خصوص بررسی فیلم هایی که در جشنواره حضور دارند, و اینکه پس مدتی کوتاه این خبر تکذیب شد, چه راهکاری را پیشنهاد میدهید تا صدای واحدی از جشنواره شنیده شود؟
پاسخ هیات انتخاب:
امسال به غیر از اعضای هیات انتخاب هیچ شخصی فیلم ها را ندیده است, و این خبر هم بالافاصله از سوی قوه قضاییه تکذیب شده است.

فیلمسازان بزرگی از جشنواره انصراف دادند چه راهکاری برای جلوگیری از این دلزدگی دارید؟
پاسخ هیات انتخاب:
دلزدگی وجود ندارد آقای فرمان آرا دلیل منطقی داشتند ایشان سیمرغ های جشنواره را پس فرستادند و ترجیح دادند در جشنواره جهانی حضور یابند!

شما تا چه حد به تنوع ژانر اعتقاد دارید؟ فیلم هایی که امسال در جشنواره حضور دارند, در چند ژانر ارائه شده اند؟
پاسخ هیات انتخاب:
ما سعی کردیم تنوع ژانر را لحاظ کنیم اما بیشتر فیلم ها در حوزه اجتماعی ساخته میشوند.

شما میگوید نسخه کامل به دستتان رسیده است در حالیکه در مورد برخی از فیلم هاچنین نبوده است و نسخه نهایی به جشنواره ارائه نشده است, آیا کامل نبودن نسخه روی انتخاب تاثیر نمی‌گذارد؟
برخی فیلم ها میکس نهایی نشده بودند, اما ما سعی کردیم باتوجه به رزومه اشخاص و حرفه ای گری ای که از آن ها سراغ داریم و نیز با توجه تجربیات سالیانی که در این حوزه فعالیت داشته ایم, بتوانیم به برخی از سازندگان فیلم اعتماد نماییم.


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ