بازیگرانی که به خاطر بردن جایزه خودشان را زشت کردند!! +عکس
 یکی از مواردی که در رای دهی برندگان اسکار تاثیر می گذارد، تغییر شکل ظاهری بازیگران در فیلم هاست. در این پست بازیگرانی را معرفی می کنیم که برای بردن جایزه اسکار چهره زشتی پیدا کردند

 تاثیر تغییر شکل و ظاهر برای برنده شدن در اسکار

 برنده شدن جایزه اسکار فقط با اجرای قوی همراه نیست.  آکادمی اسکار دادن جایزه به کسانی که برای یک نقش تغییرات زیادی میکنند را دوست دارد. برای مثال لئوناردو دی کاپریو بعد از سال ها بازی درخشان بالاخره در فیلم «بازگشته» جایزه اسکار گرفت که ان را مدیون تغییرات روحی و فیزیکی فراوانی است که در این فیلم متحمل شد. یا بردن جایزه اسکار توسط متیو مک کانهی در فیلم باشگاه خریداران دالاس.
یکی دیگر از تغییر شکل زیاد بازیگرانی که برنده جایزه اسکار شد می توان به بازی شارلیز ترون در فیلم هیولا و بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن توسط او اشاره داشت. البته که بازی خوب بازیگران نیز در در این تصمیم گیری بی تاثیر نبود. اما متحمل شدن تغییرات شدید روحی و وزنی یا ظاهری شدید در تصمیم داوران تاثیر می گذارد.

 

جنیفر آنیستون- به حساب نیامده
در فیلم «کیک» محصول  سال 2014 جذابیت همیشگی اش را ندارد. او نقش کلاری سیمونز را به تصویر می کشد شخصیتی که مسحور خودکشی یک زن  از اعضای گروه " حمایت از درد "می شود. جنیفر آنیستون در این فیلم اضافه وزن زیادی داشت، آرایش صورت و موی متفاوت، حلقه های تیره زیر چشم، لباس های کهنه، جای زخم مصنوعی و...
اما وقتی زمان اهدای جوایز رسید نتایج قابل انتظار نبود. اگرچه این بازیگر نامزد جایزه گلدن گلاب و SAG nod  نیز شد. اما جایزه اسکار بهترین بازیگری  باوجود گریم خیلی کمتر به جولین مور برای فیلم Still Alice  رسید.

jennifer-aniston.jpg 
جنیفر آنیستون در «کیک»


خاویر باردم- برنده

تغییر موها روش همیشگی خاویر باردم در اکثر فیلم هایش بوده است از موهای فر خوره تا روی شانه در (Goya’s Ghosts)، موهای فرق وسط شانه خورده  در Love In The Time Of Cholera) تا موهای سیخ سیخی اش در فیلم مشاور!
اما خاویر باردم بیشترین تغییرات ظاهری را در فیلم جایی برای پیرمردها نیست داشت که برای این نقش نیز برنده بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار شد. او در سخنرانی مراسم اسکار مدل موهایش در این فیلم را یکی از وحشتناک ترین مدل موهای تاریخ خواند! او حتی سال ها بعد نیز عنوان می کرد که این مدل موها خیلی ترسناک بوده است.

Javier-Bardem.jpg 
خاویر باردم در Love In The Time Of Cholera

کریستین بل
مردی که فرم می گیرد!!
بازیگری که در فیلم ماشینیست با کاهش وزن شدیدش زندگی اش را به خطر انداخت، برای فیلم American Hustle  در سال 2013 نیز با روش خوردن زیاد از حد اضافه وزن زیادی را به خود تحمیل کرد. شکم او بزرگ و بزرگ تر شد و ریش هایی بلند و بهم ریخته و عجیب و غریب، این اضافه وزن زیاد حتی باعث شد این بازیگر مشکل دیسک کمر پیدا کند. اگرچه این بازیگری و سختی هایش باعث نامزدی در جوایز بهترین بازیگر اسکار، گلدن گلاب و بافتا شد، اما هیچ کدام آنها برنده نشد.

در آن سال متیو مک کانهی برای باشگاه هوادارن دالاس برنده جایزه شد، که او نیز تغییرات ظاهری و وزنی فراوانی را برای نقشش تجربه کرد. کریستین بل نیز دست خالی از جایزه اسکار نبوده است، او قبلا برای فیلم جنگجو برنده اسکار شده است. و همچنین برای فیلم معاون برنده گلدن گلاب شد.

Christian-Bale.jpg 
کریستین بل در فیلم  American Hustle

استیو کارل- خوش درخشید
اوکه جدیدا صورتش را پشت خنده های معروف دونالد رامسفلد پنهان کرد، سال 2014 از بازی در فیلم های کمدی دست کشید تا در نقش مولتی میلیونر «جان دو چونت» در فیلم Foxcatcher  بازی کرد.
استیو کارل هر روز صبح 3 ساعت در اتاق گریم می نشست تا چهره دیگری پیدا کند. چهره او با بینی بزرگ و دندان های نامرتب برای کسانی که دور برش بودند قابل شناسایی نبود. تاخیر در اکران این فیلم باعث شد استیو جوایز را از دست بدهد.
جوایز اسکار، بافتا، گلدن گلاب و SAG هیچ کدام به او نرسید. در آن سال جایزه اسکار به ادی ردماین به خاطر بازی در The Theory Of Everything رسید.

استیو کارل
استیو کارل در Foxcatcher

جورج کلونی- برنده شد اما بهایش را پرداخت
جورج کلونی برای بازی در فیلم سیریانا هم ظاهر نازیبایی داشت هم ژولیده بود، با موهای خاکستری نامرتب، تراشیدن و عقب تر بردن موهای سر، اضافه وزن زیاد طی یک ماه. او برای وزن اضافه کردن در روز 9 وعده غذا می خورد، کاری شبیه به خودکشی که باعث اسیب به ستون فقرات شد و مدتی او را به تختخواب انداخت.
با این حال این سختی ها نتیجه بخش بود و جورج کلونی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه برد. این جایزه تنها جایزه اسکار جورج کلونی است.

جورج کلونی 
جورج کلونی در فیلم سیریانا

نیکول کیدمن- به خاطر دماغش برنده شد!
در فیلم ساعت ها صورت زیبا و بلورین نیکول کیدمن زیر لایه های لوازم آرایش پنهان می شد، موهای تیره، بینی مصنوعی بزرگ، همه کمک کرد تا این بازیگر با چهره متفاوتی در نقش ویرجیانا ولف بازی کند. او هر روز سه ساعت در اتاق گریم می نشست تا ظاهرش کاملا شبیه آدم دیگری شود. حتی خود نیکول کیدمن وقتی فهمید که بینندگان در ابتدا او را در این فیلم نشناخته اند متعجب شد.

ولی دیگر جای نگرانی برای کیدمن وجود نداشت، او جایزه بهترین بازیگری را از آن خود کرد. دنزل واشنگتن وقتی جایزه را تقدیمش کرد او را چنین توصیف کرد: جایزه به خاطر دماغ! او در جوایز بافتا و گلدن گلاب نیز جایزه برد. این بازیگر اخیرا در فیلم تخریب گر نیز ظاهر کاملا متفاوتی دارد، اما از هیچ اندام مصنوعی استفاده نکرده است.

 نیکول کیدمن,ساعت ها
نیکول کیدمن در فیلم ساعت ها


ملیسا لئو- برنده شد
ملیسا لئو موهای قرمز طبیعی اش را بلوند کرد، موهای نامرتب با ریشه های تیره، تا نقش مادر خانواده دیوید او راسل را در فیلم جنگجو محصول سال 2010  بازی کند. موهای به عقب شانه شده  با گودی شدید زیر چشم، سیگاری در دست همه چیزهایی بودند که ظاهر او را عوض کرد.

لئو ساعت های زیادی را در اتاق گریم نمی گذراند، اما این نقش تا به اندازه ای خاص و مورد توجه بود که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد. همچنین جوایز SAG  و گلن گلاب را نیز دریافت کرد. گاهی اوقات مجبور نیستی به خاطر هنرت زیادی زجر بکشی!

ملیسا لئو,جنگجو
ملیسا لئو در جنگجو

رونی مارا- جایزه را از دست داد تا به مریل استریپ برسد
رونی مارا- لیزبث سلندر هیچ وقت جذاب یا زیبا نبود- و قطعا در فیلم دختری با خالکوبی اژدهای دیوید فینچر محصول 2011 نیز نباید جذاب می شد. پس رونی مارا که ظاهری ظریف داشت باید تغییر قیافه می داد.

او موهایش را به رنگ تیره دراورد، موهای خیلی کوتاه، ابروهای خیلی کمرنگ، پیرسینگ و لباس های پسرانه داشت. پس عجیب نیست که بگوییم روز بعد از فیلمبرداری با ان قیافه به خیابان رفت و هیچکس او را نشناخت.
رونی مارا اگرچه برای اسکار و گلدن گلاب نامزد جایزه شد، اما جایزه اسکار برای فیلم بانوی آهنین به مریل استریپ رسید.

رونی مارا 
 رونی مارا در دختری با خالکوبی اژدها

 

بیشتر بدانید : سلبریتی هایی که ناگهان ظاهر خود را کاملا عوض کردند! + عکس

بیشتر بدانید : حیرت انگیزترین تغییر شکل ظاهری بازیگران در سال 2018

بیشتر بدانید : عکس های جالب از تغییر چهره ستاره های هالیوود!!/ با رژیم و عمل

بیشتر بدانید : 19 نمونه جالب توجه از تغییرات بدنی بازیگران هالیوود برای فیلم‌هایشان!! +عکس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ