جورج کلونی
این بازیگران ویژه که بازیگران متُد نام گرفته اند، آماده ی هر گونه افزایش یا کاهش وزن و نیز انجام ورزش های سنگین مانند کار با وزنه هستند. در زیر تعدادی از قابل توجه ترین تغییرات بدنی توسط ستاره های سینما را معرفی می کنیم.....
 
تنها بازیگران اندکی حاضرند که برای نقش فیلم های خود، به تغییرات عمده ی بدنی تن بدهند. تعداد خیلی کمتری از آنان حاضرند این کار را بیش از یک بار انجام دهند. این بازیگران ویژه که بازیگران متُد نام گرفته اند، آماده ی هر گونه افزایش یا کاهش وزن و نیز انجام ورزش های سنگین مانند کار با وزنه هستند. در زیر تعدادی از قابل توجه ترین تغییرات بدنی توسط ستاره های سینما را معرفی می کنیم

 
جورج کلونی
جورج کلونی – سیریانا (Syriana)
جورج کلونی برای نقش خود به عنوان عامل کهنه کار CIA در فیلم تریلرِ سیاسی-هیجانیِ سیریانا در حدود 12 کیلو وزن اضافه کرد. معمولا افزایش وزن برای یک نقش با استقبال بازیگران همراه می شود، اما این موضوع برای کلونی (که ادعا می کند به تناسب اندام خیلی اهمیت می دهد) معامله ای بود برای اولین و آخرین بار. او همچنین ریش طبیعی خیلی جالبی هم گذاشت.
 
 جیک جیلِنهال
 جیک جیلِنهال – تفنگدار دریایی (Jarhead)
هنرپیشه باریک اندام جیک جیلِن هال (دانی دارکو در کوهستان بروکبَک) برای نقش خود  در فیلم تفنگدار دریایی در سال 2005 به عنوان آنتونی سوفورد که در مورد اولین جنگ خلیج بود، حدود 11 کیلو عضله خالص اضافه کرد.

رایان رینولدز
 رایان رینولدز - سه گانه  Blade
رایان رینولدز، ستاره سابق سریال کمدیِ "دو بچه، یک دختر و یک پیتزا فروشی"، برای نقش خود در قسمت سوم از سه گانه Blade به ورزش های قدرتی پرداخت. این حرکت رینولدز را از ظاهری صرفا جذاب و مهربان که تنها مختص یک سبک ار فیلم ها بود، به بازیگری چند کاره تر با طیف فعالیت جدیدی در فیلمهای اکشن تبدیل کرد.

هیلاری سوانک

هیلاری سوانک - دختر میلیون دلاری (Million Dollar Baby)
سوانک با تغییر ظاهر برای بازی در فیلم ها غریبه نبود. پس از بازی در نقش یک پسر در فیلم "پسرها گریه نمی کند"، او عملا تنها فرد مناسب برای بازی در این فیلم زیبا و غم انگیز در مورد یک دختر بوکسور به کارگردانی کلینیت ایستوود بود.
 
تام هنکس
 
تام هنکس – دور افتاده (Cast Away)
تام هنکس به خاطر چهره و شخصیت چند بعدی خود توانسته است در نقش های بسیاری کاملا باور پذیر به نظر برسد. این ویژگی او کاملا به نفعش تمام شده است و باعث شده که وی هیچ وقت در طول زندگی حرفه ای طولانی مدت خود، مانند بعضی از هنرپیشه های دیگر اسیر یک نقش مشابه در تمام فیلم هایش نشود. اما به یاد ماندنی ترین تحول ظاهری تام برای نقش فیلم دور افتاده بود، که در آن به اندازه اسکلتی لاغر شد و ریشی بسیار بلند و ژولیده گذاشت.

 جارد لِتو
 جارد لِتو - فصل 27 (Chapter 27)
شایعه شده بود که لِتو برای تجربه عظیمِ افزایش وزن خود برای این فیلم، هر روزه چندین گالن مخلوطی از روغن زیتون و بستنی می خورد. صحتش را نمی دانیم! اما جالب است که او همه وزنی را که در طول این فیلم بدست آورده بود، در مدت تنها دو ماه از از دست داد. این بدین معناست که جارد لتو در حال حاضر دوباره لاغر است و خط چشم می کشد!

ادوارد نورتون
 
ادوارد نورتون - تاریخچه آمریکا X
ادوارد نورتون با برنامه ای سخت شامل رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ورزش های غیر هوازی و مقدار زیادی کار با وزنه، موفق شد در حدود 14 کیلو عضله اضافه کند. ظاهر او در قالب یک سفید پوستِ برتری جو، تفاوت بسیار زیادی با سایر نقش های او داشت. نقش او به عنوان کشیشی با موهای متمایل به قرمز در فیلم  "ایمانت را نگه دار" را به یاد آورید!

چارلیز ترون
 
چارلیز ترون – هیولا (Monster)
ترونِ بی نهایت زیبا مجبور شد برای بازی در نقش یک زن قاتل دیوانه 14 کیلو وزن اضافه کند. او در این فیلم توسط منتقدی بنام راجر ایبرت به عنوان یکی از بهترین اجراها در تاریخ سینما مورد ستایش بی سابقه قرا گرفت، و تا آنجا پیش رفت که جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

راسل کرو
 
راسل کرو - مجموعه دروغ ها (Body of Lies)
ستاره استرالیایی فیلم های اکشن، راسل کرو، برای فیلم خود "مجموعه دروغها"، 28 کیلو وزن اضافه کرد. او این افزایش وزن را مدیون برنامه روزانه صبحانه ای شامل چیزبرگر و کیک است.

جرالد باتلر
 
جرارد باتلر – 300
ستاره ی سابقِ شبح اپرا، از متخصص تناسب اندام مارک توایت کمک گرفت تا او را برای نقش "شاه لئونیداس" در فیلم 300 آماده کند. در حالی که بسیاری از بازیگران این فیلم برای هشت تا ده هفته به سختی آموزش می دیدند، باتلر تصمیم گرفت یک رژیم دوازده هفته ای را امتحان کند که شامل تمرینات متعددی با 300 تکرار و رژیم غذایی سفت و سخت بود. نتیجه نهایی، بدنی با ابهت بود که حسادت اکثر خوانندگان رمان های گرافیک را بر می انگیخت!

بنسیو دل تورو
 
بنیسیو دل تورو - ترس و نفرت در لاس وگاس (Fear and Loathing in Las Vegas)
بازی به یاد ماندنی دل تورو در سال 1998 در این فیلم، تنها نقدهای معتدلی در پی داشت. او برای اجرای صحنه ی غوطه وریِ کامل برای این نقش نیاز داشت که 18 کیلو اضافه وزن پیدا کند و با رضایت تمام خود را با سیگار بسوزاند تا برای نقش وکیلِ دیوانه ی مواد مخدرِ هانتر اس تامپسون (نویسنده ی فیلمنامه) آماده شود.

 رنه زلوه گر

رنه زلوگر –دفترچه خاطرات بریجت جونز (Bridget Jones Diary)

سایز زلوگر، هنرپیشه موفق هالیوود، معمولا 6 است. اما هنگام فیلمبرداری مجدد نقش او در قسمت دوم فیلم، 14 کیلو وزن اضافه کرد.

اریک بانا
اریک بَنا - Chopper
اریک بنا چگونه موفق شد وزن کافی برای نقش خود به جای مارک براندون رید در این فیلم را بدست آورد؟ با خوردن هر چه که دلش می خواست در کنار ورزش نکردن و استراحت کردن برای مدت یک ماه!
 
وال کیلمر – الکساندر
وال کیلمر که مدت هاست به عنوان هنرپیشه ای چاق در نظر گرفته می شود، در گذشته یکی از خوش هیکل ترین چهره های سینمای هالیوود بود. تغییر ظاهر مهم او از فیلم الکساندر در سال 2004 شروع شد، بطوری که برای نقش "فیلیپ اسکندر مقدونی" حدود 15 کیلو وزن اضافه کرد. که تفاوتی باورنکردنی با آنچه که ما از او در فیلم "درها" در نقش جیم موریسون دیدیم دارد.
 
کالین فارل
کالین فارل - فیلم های آینده
کالین فارل اخیرا وزن زیادی را از دست داده است و ادعا می کند که این کار هم برای سلامتی اوست و هم برای فیلم آینده او مورد نیاز است. حال سوال این است که "آن فیلم آینده چیست؟"
 
مت دیمون
 
مت دیمون - شجاعت زیر آتش (Courage Under Fire)
دیمون برای نقش خود به عنوان یک سرباز معتاد به هروئین در سال 1996 کاهش وزن قابل توجهی را متحمل شد. او در عرض 100 روز 18 کیلو وزن از دست داد. و این همه برای تنها دو روز فیلمبرداری بود. این تجربه ی سخت، که بدون مشاوره و کنترل فردی حرفه ای انجام نشده بود، اثرات بدی بر سلامت دیمون داشت، بطوری که او برای مدت دو سال نیاز به مصرف داروی آدرنال پیدا کرد تا بتواند سلامت خود را باز یابد.

مت دیمون
 
مت دیمون – خبرچین (The Informant)
دیمونِ باریک اندام برای نقش خود در فیلم خبرچین 14 کیلو وزن اضافه کرد. این فیلم که در آن دیمون نقش یک خبرچین با نام مارک ویتِکر را بازی می کند، در مارس 2009 اکران شد.

کریستن بل
کریستین بِل - ماشین کار (The Machinist)
بل برای این نقش در طول سه ماه حدود 30 کیلو کاهش وزن داشت. غذای روزانه ی او شامل قهوه، آب و گاهاً ماهی تن یا یک سیب بود. در واقع بل در طی فیلمبرداری این فیلم، از وزن نرمالِ 83 کیلو به 54 کیلو رسید.
 
کریستن بل


کریستین بل - بتمن آغاز می کند (Batman Begins)
شاید جالب ترین نکته در افزایش وزن کریستین بل برای فیلم آغاز بتمن این باشد که، فیلمبرداری این فیلم درست شش ماه پس از پایان فیلم ماشین کار شروع شد! او وزن خود را دوباره به بیش از 90 کیلو رساند، و سرانجام آن را برای نقش بتمن بر روی 85 تثبیت کرد.
 
 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
10 نمونه جالب از تغییر قیافه بازیگران هالیوود در فیلم‌ها!!
پشت چهره موجودات عجیب و غریب هالیوودی کدام بازیگر است؟! (+عکس)
 10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!! 
همه زنان هالیوودی که در فیلمها مرد شدند!! (+عکس)
 بازیگرانی که زیباتر از افراد واقعی که نقششان را بازی کردند به نظر می‌رسند!! (+عکس)