زمانی كه یك شخصیت مرد شایسته به عنوان یك انسان برجسته و یا بر اثر یك تراژدی می میرد، یك مبارزه بزرگ را دنبال می كند. در اینجا 10 نوع از این مرگ ها كه تعداد كمی در سكوت و....
 
اگرچه ما در یك مترقی و مخالف با نژادپرستی زندگی می كنیم، اما تنها یك نقش محكم باقی می ماند: مردها باید از اشك ریختن در تئاتر خودداری كنند. افرادی كه نقش های كلیدی فیلم هایی چون Steel Magnolias، تایتانیك یا هر فیلم برجسته ریچارد گر بازی می كنند باید طاقت زیاد داشته باشند و یا قبل از رفتن به سمت سینمای چند تالاری، سوزن هایی را به زیر ناخن های خود بچسبانند.  
اگرچه، برای هر نقش یك سری انتظارات وجود دارد. امادر این مورد، لحظات سینمایی اندكی وجود دارد كه پاسخ احساسی برای آن درنظر گرفته شود، زمانی كه یك شخصیت مرد شایسته به عنوان یك انسان برجسته و یا بر اثر یك تراژدی می میرد، یك مبارزه بزرگ را دنبال می كند. در اینجا 10 نوع از این مرگ ها كه تعداد كمی در سكوت و یا با اشك محترمانه كاملا مناسب هستند، آورده می شود.

10. لئون در حرفه ای (1994)
این فیلم كلاسیك با بازی لئون (ژان رنو)، قاتلی كه دختر جوانی به نام ماتیلدا (ناتالی پورتمن)، بعد از كشته شدن خانواده اش به وسیله عامل پخش مواد مخدر، استنس فیلد، می گیرد. ماتیلدا قصد دارد تا انتقام خود را از این شركت دارویی بگیرد و با یادگیری ترفندها در كار تجارت، آنها یك باند ناخواسته را گسترش می دهند. استنس فیلد، لئون را می گیرد و از پشت به او شلیك می كند، اما لئون زیباترین مرگ را بازی می كند، زمانی كه استنس فیلد را به سمت خود می كشد و یك سوزن به سینه اش فرو می كند. در پایان، لئون می میرد و ماتیلدا انتقام گرفته است.

9. آپتیموس نخست در ترانسپورتر
در اوج نبرد، برای دفع حمله Decepticon، آپتیموس نخست درگیر یك نبرد حماسی با مگاترون شد كه هر دو مبارز به طرز مرگباری زخمی شده اند. آپتیموس نخست در بستر مرگ رهبری Autobot را به وسیله اهدای آن به ماتریكس رهبر اهدا كرد، آپتیموس قبل از مردن در فیلم، آن را از قلب خود خارج كرد. در این موارد، تمام صفات آپتیموس نخست، مثل رهبری شجاع را در صفاتی چون نشان: شجاعت، وفاداری و از خود گذشتگی می دهد.

8.  تونی مانتانا در صورت زخمی
یك سنت بزرگ در فیلم های بد هامبرها این است كه سعی می كند قلوب مخاطبین را به دست بیاورد. تونی مانتانا (آل پاچینو) یك فرد خشن در میان دیگر گناهان است كه بهترین دوست خود را در یك خشم بیش از حد از رده خارج كرد. در میان بدترین  ضد قهرمانان علیرغم نقض شخصیت، وی مرگی را به سبك خاص رقم زد.  

7. ترمیناتور در ترمیناتور 2: روز داوری (1991)
بحث در مورد انعطاف پذیری. درحالی ما ممكن است هلاك شدن تبه كار را در ترمیناتور ببینیم، وقتی T-800 (آرنولد شوارتزنگر) در ترمیناتور 2 شنا كرد، ما قلبا ناراحت شدیم. بعد از نجات سارا (لیندا همیلتون) و جان (ادوارد فرلانگ) در یك جنگ نزدیك بر خلاف T-1000 ترمیناتور محبوب خود در یك حوضچه ای از فلز در تلاش برای پاك كردن مدارك وجودیش، انداخت.

6. بیل در فیلم بیل را بكش (2004)
برخی صحنه هایی را پیدا كردند كه بیتریكس (اما تورمن) نهایتا بیل را با اندكی خلاف درگیر كرد. شاید آن زمانی بود كه وقتی شما فعالیتی را قبل از صحنه درنظر می گیرید، اما یك چیز كه شما می توانید در مورد بیل بگویید این است كه او می داند چگونه یك مرگ با شكوه داشته باشد. بعد از اینكه بیت ریكس، بیل را با پنج نقطه در انفجار تكنیك های قلبی غیر فعال كرد، او همچنان ارام بود و یك خداحافظی ارام به قاتل و معشوق سابق خود داد و آهسته حركت و سپس سقوط كرد.
بیتریكس و B.B (دختر وی) به سمت غروب خورشید حركت كردند تا یك زندگی جدید را آغاز كنند. به دنبال تایید ضمنی بیل، قلب منجر شد.

5. گوس در تاپ گان
تاپ گان (Top Gun) مظهر پریمو 80 است، اما به این معنا نیست كه آن بر روی یك سطح احساسی كار نمی كند. وقتی ماوریك (تام كروز) و گوس (آنتونی ادواردز) مجبور می شوند تا بعد از تمرین از چرخه خارج شوند،  گوس از كابین خلبان به او ضربه زد و او فورا كشته شد. تماشای مرگ وی بسیار دردناك بود و تماشاگر تعجب می كرد كه آیا ماوریك از گناهش می گذرد تاسرنوشت او را به عنوان یك خلبان بزرگ  تعیین كند.

4. اوبی وان كنوبی در جنگ ستارگان
در صحنه نبرد جنگ ستارگان، با لوك اسكای والكر (مارك هامیل) در خطر، اوبی- ون زندگی خود را قربانی دوئل كرد تا به لوك اجازه دهد تا از Darth Vader فرار كند. با اشاره به این عمل فداكارانه می تواند به سختی Gen-Xers را خفه كند و احتمالا توضیح می دهد كه چرا اكثر افراد الك گونیس را به خاطر می آورند. یكی از بهترین هنرپیشه ها در جنگ ستارگان به واسطه ایفای یك نقش كامل و بی نظیر بود.

3. نیك در شكارچی گوزن
نیك (كریستوفر والكن) درحالی مرد که دستش در پایان نمایش از كار افتاده بود. به دنبال این تجربه وحشتناك و درحالی كه در اسارت بود به وسیله ویستكونگ، مایكل و نیك مقدمات فرارش به صورت جداگانه فراهم شد. مایكل به ویتنام برگشت بعد از جنگ نیك كه به هروئین و در یك مدار زیرزمینی در روسیه گرفتار شده بود، پیدا كرد. مایك تلاش كرد تا دوست گمشده اش را برای برگشت به خانه متقاعد كند، اما در پایان نیك با شلیك به سرش خودكشی كرد.    

2. ویلیام والس در شجاع دل
تداوم صحنه های نبرد در این فیلم تماشاگر را مطمئن می سازد كه باید بر روی سرنوشت ویلیام (مل گیبسون) حساس باشد. اما فاكتورهای دیگر از جمله شجاعت به خصوص  شدت خشونت در مرگ ویلیامز، احساسات را به شدت بر می انگیخت. بعد از اینكه به عنوان خائن شناخته شد، ویلیام از پذیرفتن گناهش سرباز زد و فریادی از سر درد و ناراحتی كشید، علیرغم اینكه قرار شد در میدان شهر به دار آویخته شود. در پایان، ویلیام قبل از كشته شدن فریاد آزادی سرداد.

1.    آپولو كرید در راكی 4
وقتی آپولو (كارل ودرز)، با ایوان دراگو (دالف لاندگرن) در رینگ مبارزه كرد،‌ واضح است كه او به منظور تنظیم دعوت راكی برای برگشت به رینگ مبارزه می كرد. با توجه به انتظارات، پایان ناگهانی آپلو یك شگفتی واقعی بود. همانطور كه دراگو بیرحمانه به بدن ضعیف او ضربه می زد، در حركت آهسته و در میان فریاد تماشاگران برای رحم، تماشاگر متوجه می شد كه آنها قصد نابود كردن او را دارند.



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
به یادماندنی‌ترین مرگ‌های سینما!
7 مادر ابرقهرمان و فوق العاده هالیوود (+عکس)
10 داستان واقعی که باید به فیلم تبدیل شوند!! (+عکس)
شرم‌آورترین فیلم‌های بازیگران اسکاری هالیوود! (+عکس)
5 قصه پریان که واقعی بودند!! +عکس