blinx یک شرکت جست وجوی محتوای ویدیویی است. این شرکت اعلام کرده که به کاربران امکان ‌می‌دهد از ویدیو‌هایی که می سازند و در محیط وب منتشر می کنند، درآمد کسب کنند.
 
blinx یک شرکت جست وجوی محتوای ویدیویی واقع در لندن است.
این شرکت اعلام کرده که به کاربران امکان ‌می‌دهد از ویدیو‌هایی که روی وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها، و شبکه‌های اجتماعی قرار ‌می‌دهد درآمد کسب کنند؛ البته در صورتی که قبول کنند در ویدیو‌های خود تبلیغات بگنجانند. به گفته مؤسس و مدیرعامل blinx آقای چاندراتیلیک، این شرکت امیدوار است با ترکیب دو گرایش پرطرفدار در اینترنت، یعنی شبکه‌های اجتماعی و ویدیو ی آنلاین، موفقیت خوبی برای کسب درآمد به دست بیاورد. به علاوه blinx انتظار دارد که به این ترتیب در رقابت با یوتیوب هم موقعیت بهتری به دست بیاورد. چندی پیش گوگل اعلام کرد که به سایت‌های مختلف اجازه ‌می‌دهد در شبکه تبلیغاتی اش شریک شوند و از محتوای موجود در یوتوب استفاده کنند؛ در مقابل گوگل هم سهمی‌از درآمد آنان دریافت خواهد کرد. به همین ترتیب، revver.com نیز پنجاه درصد از درآمدش از محل تبلیغات را با کسانی... که در آن ویدیو قرار بدهند تقسیم ‌می‌کند. این شرکت تبلیغاتش را در اول و آخر ویدیوها قرار ‌می‌دهد. blinx تا به حال روی نقش اصلی خود به عنوان موتور جست وجوی ویدیو تمرکز کرده بود. این شرکت، که در ماه ‌می‌از شرکت بریتانیایی سازنده نرم افزار autonomy جدا شده است، از فناوری‌های نوینی مانند تبدیل گفتار به متن و همچنین تشخیص تصویر برای مرور ویدیوها استفاده ‌می‌کند.
روز دوشنبه 8 اکتبر، blinks شروع به ارائه خدمات جست وجو در فرانسه و آلمان و اسپانیا کرد. این شرکت ویدیوها را از 2000 منبع مختلف اروپایی نمایه گذاری ‌می‌کند، که دارای بیش از یک میلیون ساعت ویدیوی غیر انگلیسی زبان هستند. از جمله این منابع ‌می‌توان از سایت‌های بزرگی مثل euronews، tf1، eurosport، elmundo، le monde و spiegle tv نام برد. در طرح تجاری جدید blinx که دو هفته پیش رسما در لندن معرفی شد، دوست داران ویدیو‌های اینترنتی ‌می‌توانند ویدیوها را در سایتشان قرار بدهند و بعد آنها را برای نمایه گذاری و دسته بندی شدن در blinx ثبت کنند. هر بار که یکی از این ویدیوها توسط کاربری دیده شود، blinx یک تبلیغ مرتبط را انتخاب ‌می‌کند و در یکی از این دو جا به نمایش ‌می‌گذارد: در یک چهارگوش شفاف در پایین ویدیو یا در کنار آن. هر بار که روی یک تبلیغ کلیک شود، صاحب وب سایت، وبلاگ، یا حتی یک صفحه در یک شبکه اجتماعی درصدی از پول تبلیغ را ‌می‌گیرد. البته این درصد ثابت نیست؛ ولی معمولا برای هر کلیک چند پنی (چندصدم دلار) است. آقای چاندراتیلیک گفت: «به این ترتیب کسانی که خودشان سرمنشاء انقلاب ویدیو در اینترنت هستند، سود این کار را هم دریافت خواهند کرد.» او گفت انتخاب اینکه برای هر ویدیو تبلیغات نمایش داده شوند یا خیر برعهده میزبان ویدیو خواهد بود. البته اضافه ‌می‌کند که افزودن آگهی به ویدیو‌ها بدتر از آگهی‌های گرافیکی ای که همین حالا در همه صفحات اینترنت دیده ‌می‌شوند، نخواهد بود. بیشتر وب سایت‌ها - به خصوص شبکه‌های اجتماعی مثل مای اسپس و فیس بوک- به کابران اجازه ‌می‌دهند که ویدیو‌ها را از منابع دیگر بگیرند و روی صفحه خود به نمایش بگذارند. البته بعضی از رسانه‌های حرفه ای و تخصصی مثل bbc اجازه ن‌می‌دهند ویدیوهایشان در جای دیگری نمایش داده شوند.
آقای چاندراتیلیک تذکر ‌می‌دهد که هر درآمدی از محل گنجاندن تبلیغ در ویدیوها آن قدر زیاد نخواهد بود که کاربران رویش حساب خاصی باز کنند. او ‌می‌گوید: «شاید در بهترین حالت پولی که از این طریق نصیب یک وبلاگ نویس ‌می‌شود برای پرداخت آبونمان اینترنتش کافی باشد.»
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:iranictnews.ir
 
مطالب پیشنهادی:
آیا حضور در موتورهای جستجو حقیقتا برای شما سودمند است؟
تجارت الکترونیک را از کجا شروع کنیم؟
چگونه می توان 300 دلار در ماه صرفه جویی کرد؟
آیا هنوز مشغول بالا و پایین کردن دسته چک خود هستید؟
جذب مشتری در 46 ثانیه!!