4 استاد پزشكی دانشگاه‌های بوستون و هاروارد آمريكا برای انجام پروژه‌های تحقيقاتی مشترك اين هفته ميهمان دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی هستند.

 

محمدرضا زالی، رئیس مركز تحقیقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پرشكی شهید بهشتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس‌ افزود: یكی از این مهمانان، دكتر اندرسون، رئیس مركز سرطان دانشگاه بوستون آمریكاست كه بزرگ‌ترین و بالاترین مركز علمی سرطان در دنیاست كه برای مشورت و همكاری درباره درمان‌های این بیماری به خصوص سرطان‌های كبد و دستگاه گوارش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترك به ایران آمده است.
وی افزود: مهمان دیگر دكتر فاینبرگ، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه هاروارد است و رئیس سابق دانشكده بهداشت دانشگاه هاروارد است كه 17 سال این مسئولیت را به عهده داشته است و به همراه همسرش كه او هم استاد بیماری‌های عفونی به خصوص هپاتیت در دانشگاه هاروارد است برای انجام پروژه‌های مشترك در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از این بیماری‌ها و سیاستگذاری در این زمینه به ایران آمدند.
زالی گفت: اقدام مشتركی كه قرار است با این اساتید در ایران انجام شود، انجام یك پروژه مشترك برای تعیین بار بیماری‌های گوارش در ایران است كه برای سیاستگذاری‌های بهداشتی كاربرد اساسی دارد.
وی اضافه كرد: مهمان دیگر پزشك ایرانی مقیم آمریكا، دكتر صابریون است كه رئیس شركت نفت ساپكوتگزاس و عضو هیئت امنای شركت ام اندرسون است و چهارمین مهمان این گروه دكتر شوایتزر، مدیر كل آكادمی علوم آمریكاست كه در واقع مدیر گروه محسوب می‌شود.
به گفته وی این گروه 4 نفره از شنبه گذشته مهمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستند كه به همراه همسرانشان به ایران آمده‌اند و بین 3 روز تا یك هفته مهمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستند.