افزایش 25 درصدی سهمیه ورود فرزندان شاهد به دانشگاه
سهمیه ورود به دانشگاه‌ها برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، پیش از این 20 درصد بود که این میزان با مصوبه امروز پارلمان به 25 درصد افزایش یافت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان رسیدگی به طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی را ادامه دادند و ماده 4 الحاقی این طرح را به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره آن اصلاح شد.

به موجب مصوبه مجلس، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 2 این قانون موظف شدند 25 درصد سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بورس‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

 سهمیه ورود به دانشگاه‌ها برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، پیش از این 20 درصد بود که این میزان با مصوبه امروز پارلمان به 25 درصد افزایش یافت، یعنی با افزایش 5 درصدی مواجه شد. همچنین وکلای ملت در تبصره این ماده مقرر کردند حد نصاب آخرین فرد پذیرفته‌شده برای وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، 70 درصد تعیین شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی
سهم معدل در کنکور 94
داعش و اهانت به قرآن کریم + عکس
رئیس بیمارستان ضیاییان تهران مورد اسیدپاشی قرار گرفت
حداد عادل: آمریکا در انتخابات مجلس آینده بی تأثیر است
فرودگاه مهرآباد دیگر پروازهای شبانه نخواهد داشت