وزیر علوم افزود: خود ما فقط با رئیس دانشگاه هماهنگ کردیم و با تمهیدات قبلی وارد سیستم شدیم و برخی...

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به مهر با تاکید بر اینکه دانشجویان شبانه نگران ثبت نام نباشند،‌ اظهار کرد: علاقه مند است هیچ گونه واکنشی نسبت به شبهاتی که درباره کنکور 87 مطرح می‌شود، نشان ندهد.

محمد مهدی زاهدی امروز در حاشیه رونمایی از پایگاه ثبت اطلاعات پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در جمع خبرنگاران درباره صحت و سقم ورود هکرها به سایت دانشگاه پیام نور و تغییر برخی نمرات دانشجویان گفت: حقیقت امر این است که یک خبری وجود دارد که اصلا نمی‌خواهم بگویم اما حال که این سئوال از سوی خبرنگاران مطرح شد مجبورم که به آن پاسخ دهم. حوزه ستادی وزارت علوم بحثی جدی درباره امنیت شبکه‌ها در حوزه ستادی و همچنین در دانشگاهها دارد که بخشی از آن مربوط به امنیت شبکه‌های در بخش آموزشی است.

وزارت علوم سایت‌های دانشگاهها را دستکاری کرد

وزیر علوم افزود: خود ما فقط با رئیس دانشگاه هماهنگ کردیم و با تمهیدات قبلی وارد سیستم شدیم و برخی نمرات را دستکاری کردیم البته پیش از این اقدام یک بک آپ از اطلاعات درست تهیه کرده بودیم. در این اقدام که از قصد انجام شد به دنبال بررسی این بودیم که چگونه سایت ها می‌تواند آسیب پذیر باشند البته برخی دانشگاهها واقعا آسیب پذیر بوده اند و بلافاصله پس از اینکه متوجه این موضوع شدیم به رئیس دانشگاه اطلاع دادیم که آسیب داشتید و هر چه سریعتر فکری کنید. کاملا مطمئن باشید که این کار برای بحث امنیت شبکه‌ها صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که تکلیف حقوق دانشجویان دکتری چه شد، گفت: اصلا بحثی به نام حقوق مطرح نبوده است بلکه آن چه مطرح است یک حق الزحمه ای است که مقرر بود به ازای کاری که دانشجویان دکتری در حوزه آموزش و پژوهش انجام می‌دهند به آنها اعطا شود و از آن به عنوان دستیار پژوهش و آموزش نام برده‌ایم.

زاهدی در پاسخ به سئوال خبرنگارانی که از وی درباره علت عدم پرداخت مبلیغی به دانشجویان دکتری در قالب آنچه که تحت عنوان دستیار پژوهشی و دستیار آموزشی مطرح می‌شود، گفت: یک سری مشکلات دارد که حالا شما خبرنگاران بروید و بررسی کنید و ببینید که مشکلاتش چیست.

وزیر علوم در پاسخ به خبرنگار مهر درباره تکلیف وام شهریه دانشجویان شبانه گفت: همین امروز دکتر برقعی معاون رئیس جمهوری اعلام کردند که امضا کردند و مقرر شده اعتبار لازم از خزانه تامین شود.

ثبت نام از همه دانشجویان شبانه در صورت عدم پرداخت شهریه یک دستور است

وی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی دانشگاهها ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد شبانه را در شرایطی که وام شهریه به موقع پرداخت نشده است، منوط به پرداخت شهریه نقدی کرده اند، گفت: اگر دانشگاهی این اقدام را انجام داده است کاملا اشتباه است زیرا به همه دانشگاهها اعلام کردیم که باید دانشجویان شبانه را حتی در شرایطی که وام شهریه آنها دیر پرداخت می‌شود ثبت نام کنند.

محمد مهدی زاهدی در پاسخ به اینکه آیا ثبت نام دانشجویان شبانه بدون پرداخت نقدی شهریه در شرایطی که وام شهریه این دانشجویان با تاخیر به دانشگاهها واریز می‌شود یک دستور است؟ گفت: "بله".

از ادغام وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش خبر ندارم

زاهدی در پاسخ به این که نظرش درباره اظهارات رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌در باره ادغام وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش چیست؟ گفت: من از این موضوع خبری ندارم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره وضعیت فیبر نوری در دانشگاهها نیز به خبرنگاران گفت: فیبر نوری برای همه دانشگاهها کشیده شده است.

بگذارید باز هم واکنش نشان ندهم

وی در پاسخ به خبرنگار مهر که از وی پرسید چرا نسبت به شبهه هایی که درباره کنکور وارد می‌شود واکنش نشان نمی‌دهید، پس از مکثی گفت: "بگذارید باز هم واکنش نشان ندهم".
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news