با وجود حضور پرشمار مردم، اساتيد و دانشجويان در مراسم تدفين 5شهيد گمنام دفاع مقدس، برخی مخالفت‌ها و اعتراضات و فضاسازی‌ها، تا اندازه ای اين مراسم را تحت تاثير قرار داد.
 
به گزارش خبرنگار «آینده» از روزهای گذشته برخی گروه‌ها نظیر طیف علامه تحكیم كه البته اكنون انجمن اسلامی این دانشگاه را در اختیار ندارند و نیز شورای صنفی از دفن شهدا در داخل دانشگاه انتقاد كرده بودند. در عین حال دركنار بسیج دانشجویی و مدیریت دانشگاه كه به نوعی برگزاركننده مراسم بودند، برخی دانشجویان مذهبی نیز از این كه پاره ای مخالفت ها باعث هتك حرمت شهدا شود، ابراز نگرانی كرده بودند.

سرانجام امروز با تشییع شهدا بر دوش مردم و جمعی از دانشجویان از درب دانشگاه تهران تا داخل دانشگاه امیرکبیر، طیفی از دانشجویان مخالف که از ساعت 10 صبح در محوطه دانشگاه امیرکبیرتجمع کرده بودند، به سر دادن شعار پرداختند. این گروه که تعداد آنها حدود 100 نفر بود، ضمن پاره کردن تعدادی از بنرهای مراسم و تجمع در مقابل سلف غذاخوری، شعارهایی علیه دانشجویان بسیجی و نیز مواردی چون "دفن شهید بهانه است" سر دادند. در مقابل؛ جمعیت تشییع‌كننده شهدا، به تكرار اشعار مداحی مراسم پرداخته و نیز شعارهایی چون(حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست)(هیهات من الذله) و ... سرداده و حلقه ای در مقابل مخالفان برای جلوگیری از برهم زدن مراسم تشكیل شد.
بر اساس این گزارش درگیریهایی بین این گروه و تشییع كنندگان به وجود آمد که به زخمی شدن چند تن از طرفین انجامید.

بنا بر این گزارش، با وجود آن که از دانشجویان امیرکبیر هنگام ورود کارت دانشجویی خواسته می شد، بسیاری از مردم و نیز برخی چهره های خاص هنگام ورود پیکرهای شهدا وارد دانشگاه شدند که موجب شگفتی و گلایه برخی دانشجویان شد.


با افزایش جمعیت دانشجویان و مردم شركت كننده در مراسم تدفین به بیش از 2000 تن، این گروه ناگزیر عقب تر رفتند، اما در مقابل دانشکده صنایع دانشگاه امیركبیر به سوت و کف و شعار خود علیه مراسم ادامه دادند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام پناهیان به ایراد سخنرانی پرداخت و با رسیدن پیكرهای شهدا به نزدیك محل خاكسپاری، پس از قرائت نماز میت، وسخنرانی قائم مقام وزیر علوم و خوشامد گویی رییس دانشگاه، مادر یکی از شهدای مفقودالاثر به قرائت اشعاری پرداخت که مضامین سیاسی علیه جریان دوم خرداد را دربرداشت.

شایان ذکر است رهبر انقلاب نیز به مناسبت خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه امیرکبیر پیامی دادند که بخشی از آن در مراسم قرائت شد.

گفتنی است 2 سال قبل و هنگام دفن پیكر چند شهید گمنام در دانشگاه شریف نیز درگیری گسترده‌تری با محوریت انجمن اسلامی این دانشگاه به وجودآمد که حتی به زمین خوردن پیکر یکی از شهدا انجامید و رییس آن دانشگاه مورد ضرب وشتم قرار گرفت.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news