رئيس دانشگاه تبريز گفت: دانشگاه تبريز به عنوان تنها دانشگاه سبز كشور معرفی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس ،سیدمحمدتقی علوی پیش از ظهر امروز در آیین كاشت 500 اصله نهال در محوطه دانشگاه تبریز اظهار داشت: با كاشت بیش از 15 هزار نهال طی سه سال گذشته در دانشگاه تبریز، این دانشگاه را به عنوان تنها دانشگاه سبز كشور معرفی می‌كند.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه حفظ محیط زیست را از ضروریات دنیای امروز عنوان كرد و گفت: داشتن محیط زیست پاك، لازمه حفظ نسل و تربیت انسان‌های سالم بوده و قطعا رشد و ارتقای انسان در محیط آلوده امكانپذیر نیست.
علوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه تبریز در این زمینه اظهار داشت: فعالیت‌‌های دانشگاه تبریز در این خصوص در دو سطح انجام كارهای فرهنگی و علمی انجام می‌پذیرد.
وی تشكیل كارگاه‌های آموزشی، انتشار نشریات با موضوع فضای سبز، برگزاری همایش‌های علمی، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترك در زمینه محیط زیست و فضای سبز را از جمله اقدامات دانشگاه تبریز در این زمینه برشمرد.
علوی گفت: در این راستا ستاد فضای سبز در دانشگاه تبریز تشكیل شده است كه به طور مداوم به تشكیل جلسات و برگزاری كلاس‌های علمی در باغ گیاه‌شناسی دانشگاه اقدام می‌كنند.
وی با اشاره به مطرح شدن دانشگاه تبریز به عنوان تنها دانشگاه سبز كشور این موضوع را نشانه اهمیت فضای سبز و ایجاد محیط سالم از منظر این دانشگاه عنوان كرد.
رئیس دانشگاه تبریز گفت: در سال 84 و قبل از تشكیل دولت نهم، 15 هزار اصله درخت در فضای دانشگاه تبریز وجود داشت كه طی سه سال گذشته این میزان درختكاری دو برابر شده است.
وی با بیان اینكه 540 هزار مترمربع از مساحت دانشگاه تبریز چمنكاری و گلكاری شده است، افزود: 160 هزار مترمربع از فضای دانشگاه تبریز درختكاری و 15 هزار مترمربع آن به باغ گیاه‌شناسی این دانشگاه اختصاص داده شده است كه این امر در كاهش آلودگی هوای منطقه تاثیر زیادی داشته است.
رئیس دانشگاه تبریز به برخی اقدامات فرهنگی دانشگاه تبریز اشاره كرد و گفت: سعی ما بر این است كه با كاشت درخت و افزایش فضای سبز به كاهش آلودگی هوا مناطق اطراف دانشگاه تبریز و خود آن كمك كرده باشیم.
وی تاكید كرد: در این راستا برای موضوع فرهنگ‌سازی نیز اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم، از آن جمله مقرر شده است به ازای هر كتاب یا نشریه‌ای كه توسط دانشگاه چاپ می‌شود، 20 اصله نهال درخت كاشته شود و تا زمانی كه این درختان كاشته نشوند، ما اجازه انتشار به آن كتاب یا نشریه را نمی‌دهیم.
در این آیین همچنین بركه آب باغ تحقیقاتی و گیاه‌شناسی به بهره‌برداری رسید.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news