دانشگاه پیام نور به دنبال این هدف است که دانشجویان در هر کجا که می توانند به ادامه تحصیل بپردازند و در هر شهری که می خواهند و توانایی آن را دارند امتحان بدهند.
 
  معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: مجوزهایی از هیئت امنای دانشگاه پیام نور اخذ شده تا برای توسعه کیفیت مقاطع تحصیلات تکمیلی از اساتید دانشگاههای دیگر به صورت نیمه وقت استفاده شود.

عبدالله معتمدی سه شنبه طی یک نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در بیش از سه هزار و 700 عنوان درس، امتحان یکپارچه دانشگاه پیام نور در سراسر کشور میان 800 هزار دانشجوی این دانشگاه برگزار می شود که در نوع خود بی نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دانشگاه پیام نور بیش از 210 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 6 هزار و 300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داشت که این ظرفیت در دوره های کارشناسی در سال جاری به بیش از 300 هزار دانشجو خواهد رسید.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور از سال گذشته سعی کرده است با جذب دکتری تخصصی نسبت به افزایش کیفیت آموزش خود نیز اقدام کند. همچنین امکان ادامه تحصیل دستیاران دانشگاه و تبدیل وضعیت آنها به عضو هیئت علمی در دانشگاه فراهم شد به طوری تا امروز بیش از 900 نفر از دستیاران به عضو هیئت علمی تغییر وضعیت داده اند.

معتمدی اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه نسبت استاد به دانشجو باید در دانشگاه پیام نور یک به 250 باشد که این رقم در حال حاضر یک به 270 است. این رقم در برنامه پنجم نیز یک به 210 پیش بینی شده که با استانداردهای جهانی که یک به 150 است فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور به دنبال این هدف است که دانشجویان در هر کجا که می توانند به ادامه تحصیل بپردازند و در هر شهری که می خواهند و توانایی آن را دارند امتحان بدهند.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: یکی از مهمترین بحث هایی که سالهای گذشته دانشگاه پیام نور با آن مواجه بود بحث نقل و انتقال بود که از امسال این مسئله به استانها تفویض شده و آنها برای انجام نقل و انتقال ها اختیار کامل دارند.

معتمدی با اشاره به شرایط جدید امتحانات دانشگاه پیام نور افزود: از سال جدید دانشگاه 6 نمره را برای دانشجویانی که در کلاس های درس شرکت می کنند در اختیار اساتید قرار داده تا بتوانند به دانشجویانی که فعالیت بیشتری دارند شرایط بهتری ارائه دهند. البته با توجه به اینکه حضور در کلاس برای دانشجویان در دانشگاه پیام نور اختیاری است دانشجویانی که نخواهند از این امکان بهره مند شوند امتحاناتشان از 20 نمره محاسبه خواهد شد.
 

  گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com