اوضاع مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران بحرانی است
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: می دانیم که این دانشگاه موارد زیادی بدهکاری دارد و در فشار است، تحمل می کنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم و اگر در این مدت به ارگان های حیاتی دانشگاه آسیب نرسد، از شوک خارج می شویم.

دانشگاه علوم پزشکی هم مانند یک انسان بیمار است

عباسعلی کریمی روز یکشنبه در اولین روز کاری و در مراسم معارفه خود در دانشگاه علوم پزشکی در تهران در حضور وزیر بهداشت گفت: همه می دانیم که به علت بدهی های بیمه ها و مطالبات معوقه وضعیت مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران خوب نیست و شرایط بحرانی است اما چنین شرایطی در گذشته هم بوده است باید تحمل کنیم تا شرایط تغییر کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی هم مانند یک انسان بیمار است. اگر در شرایط بحرانی اجازه ندهیم که به اندام های حیاتی آن آسیب وارد شود، مطمئن باشید که از شوک درمی آید و اگر در این مدت فشار، به ارگان های اساسی آن آسیب نرسد به شرایط عادی بر می گردد.

کریمی افزود: نباید در این شرایط فقط منفی ها را بگوییم. باید صبر و تحمل داشته باشیم. این دانشگاه سابقه طولانی و گذشته پر افتخار و پرفراز و نشیبی داشته است و اگر ما این گذشته را به خوبی نشناسیم، نمی توانیم تصمیم های درستی بگیریم.

وی گفت: 13 روز مانده به فوت و قتل امیرکبیر، اولین گروه از استادان طب در مدرسه دارالفنون کار خود را شروع کردند و همان گروه کوچک زمینه ساز شکل گیری اولین دانشکده طب ایران در دانشگاه تهران شدند. اکنون 83 سال از تشکیل این دانشکده می گذرد و من 43 سال از این دوره را در این دانشکده بوده ام.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این دانشگاه فراز و نشیب، زیاد دیده است و هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیده شده است، زمانی رئیس این دانشگاه در برابر اجرای حکم اخراج دکتر قریب و 11 همکار او ایستادگی کرد و ما وارث یک سابقه طولانی از فعالیت این دانشگاه هستیم.

کریمی اضافه کرد: استادان بزرگی در رشته های مختلف در این دانشگاه بوده و هستند، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه بزرگی است. بزرگ بودن، هزینه دارد، خرج بیشتر دارد، باید هزینه های این قدیمی بودن را تامین کنیم چون همه از این دانشگاه انتظار دارند و من واقعا از وزیر بهداشت تقاضا دارم، کمک کند.
وی گفت: 1700 هیات علمی و 12 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، باید به این افراد اعتماد کرد، اداره این دانشگاه به دست رئیس و معاون نیست، باید مزاحم استادان نباشیم، سنگ جلوی پایشان نگذاریم و اجازه دهیم کارشان را بکنند، دانشجویان این دانشگاه نیز نخبه های کشور هستند و باید مورد احترام باشند.

رئیس سابق مرکز قلب تهران گفت: من مشکلات را می شناسم، در مرکز قلب تهران هم که بودم، همه می گفتند این مرکز پولدار است اما باور کنید، زمان هایی بود که در صندوق بیمارستان 40 میلیون تومان هم نبود اما ما اداره کردیم و صبر کردیم تا از بحران خارج شویم.

عباسعلی کریمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، جراح قلب و رئیس سابق مرکز قلب تهران در 16 سال گذشته مسئولیت این مرکز را به عهده داشت و در دولت دوازدهم با حکم وزیر بهداشت به سمت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب شد.

16 بیمارستان بزرگ و قدیمی تهران مانند بیمارستان امام خمینی(ره)،شریعتی،سینا، ولی عصر، مرکز طبی اطفال،امیراعلم و فارابی جزو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir