ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور در سه مقطع كاردانی به كارشناسی، كارشناسی و كارشناسی ارشد از تاریخ...


سرپرست دانشگاه پیام نور، گفت: ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور در سه مقطع كاردانی به كارشناسی، كارشناسی و كارشناسی ارشد از 13 دی ماه آغاز و به مدت یك هفته ادامه دارد و آزمون این دوره‌ها اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دكتر زیاری با بیان اینكه آیین‌نامه دوره‌های فراگیر اصلاح شد، گفت: بر این اساس از این پس دانشجوی فراگیر بر اساس نمرات بالاتر اكتسابی از سوی داوطلبان پذیرش خواهند شد و ظرفیت نیز در پذیرش مطرح است.

وی با بیان اینكه این تغییرات در كلیه مقاطع اعمال شده است، افزود: با توجه به اینكه ظرفیت برای رشته‌های مختلف تعیین شده است، به داوطلبان این فرصت داده شده كه در مقطع كارشناسی تا 10 رشته محل و در مقطع كاردانی به كارشناسی و كارشناسی ارشد تا 5 رشته محل انتخاب كنند.

وی با تاكید به اینكه داوطلبان باید حتما حدنصاب‌های لازم را برای پذیرش كسب كنند، گفت: حدنصاب لازم در مقطع كارشناسی و كاردانی به كارشناسی شامل نمره 10 و معدل 12 و در مقطع كارشناسی ارشد معدل 12 و نمره 14 تعیین شده است، همچنین علاوه بر كسب حد نصاب لازم افرادی پذیرش می‌شوند كه با توجه به ظرفیت موجود نمره بالاتری كسب كرده باشند.

سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینكه دانشگاه به دو شیوه فراگیر و كنكور دانشجو پذیرش می‌كند، گفت:‌50 درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور از طریق شیوه فراگیر و 50 درصد از طریق كنكور سراسری تكمیل می‌شود.

وی با بیان اینكه امسال ظرفیت دانشگاه‌ حدود10 درصد افزایش خواهد داشت، خاطر نشان كرد: همچنین حدود 16 رشته جدید در تمامی مقاطع اضافه شده است و جزئیات ظرفیت رشته‌ها و تعداد دقیق رشته‌ها توسط معاونت آموزشی دانشگاه و سازمان سنجش در دست بررسی است و در دفترچه ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

دكتر زیاری در خاتمه تصریح كرد: به داوطلبان توصیه می‌شود كه در موسسات غیر مجاز كه با عنوان فراگیر به فعالیت مشغول هستند، ثبت نام نكنند
 

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:isna.ir