محمودرضا کی‌منش، معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام‌نور، گفت: در 3سال اخیر سعی شده با صرفه‌جویی و کنترل هزینه‌ها شهریه دانشگاه ثابت بماند اما اکنون در نظر داریم با اعلام وزارت علوم شهریه‌ها را افزایش دهیم...

 معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام‌نور، گفت: در 3سال اخیر سعی شده با صرفه‌جویی و کنترل هزینه‌ها شهریه دانشگاه ثابت بماند اما اکنون در نظر داریم با اعلام وزارت علوم شهریه‌ها را افزایش دهیم. 

محمودرضا کی‌منش، صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: البته این تصمیم هنوز قطعی نیست و ما تابع تصمیم وزارت علوم هستیم.

وی با بیان اینکه عمده بودجه دانشگاه پیام نور از شهریه‌های دانشجویان تأمین می‌شود، اظهار داشت: درآمدهای اختصاصی دانشگاه عمدتا از شهریه‌های دریافتی دانشجویان است البته بخشی از بودجه را نیز دولت تأمین می‌کند و بخش دیگر نیز از محل کمک خیرین و مردم تأمین می‌شود.

معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام‌نور گفت: چارت جدید دانشگاه پیام‌نور 3 هفته قبل ابلاغ شد که طبق آن سعی شده اختیارات دانشگاه پیام‌نور به مراکز این دانشگاه در استان‌ها داده شود تا بتوانیم متناسب با تعداد دانشجویان، واحدهای دانشگاهی را ایجاد یا تجمیع کنیم.

وی اظهار داشت: از تعداد 1 میلیون دانشجوی دانشگاه پیام‌نور، حدود 900 هزار نفر به عنوان دانشجوی فعال شناخته شده‌اند که در برنامه 5ساله پیش‌بینی شده ظرفیت دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه به یک میلیون و 200 هزار برسد.

کی‌منش اضافه کرد: از سوی دیگر نسبت دانشجو به استاد برای این دانشگاه در برنامه 5ساله یک به 350 تعیین شده که سعی می‌شود به این رقم برسیم. 

وی با اشاره به تعداد شعب بین‌الملل دانشگاه پیام نور گفت: 26 شعبه بین‌المللی دانشگاه پیام نور در خارج از کشور با همکاری بخش خصوصی دایر شده است که به منظور جلوگیری از خروج ایرانیان از کشور و جذب دانشجویان غیرایرانی در نظر داریم واحدهای برون‌مرزی و درون‌مرزی دانشگاه پیام‌نور را توسعه دهیم.

معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام‌نور افزود: 79 درصد اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد هستند و 21 درصد در مقطع دکترا که با توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش جذب هیأت علمی که در دستور کار است این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 300 پروژه عمرانی دانشگاه پیام‌نور در حال انجام است، گفت: با افتتاح پروژه‌های جاری این دانشگاه زودتر از موعد مقرر به اهدافمان خواهیم رسید.

کی‌منش درخصوص توسعه رشته محل‌های دانشگاهی پیام‌نور نیز، گفت: در حال حاضر 7 هزار رشته محل در دانشگاه پیام‌نور وجود دارد که در برنامه 5 ساله، 1000رشته محل جدید نیز به این تعداد اضافه خواهیم کرد. 

وی همچنین به یکی از برنامه‌های معاونت در برنامه 5 ساله اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه متنوع کردن مخاطبین دانشگاه است از این رو سعی داریم که توجه ویژه‌ای به کارمندان دولت داشته باشیم تا اینکه کارمندان و کارکنان دولت نیز بتوانند در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل شوند.

معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام نور همچنین به سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی حداقل 3 برابر وضعیت فعلی خواهد شد، در حال حاضر بین 15 تا 20 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی داریم که این میزان 3 برابر افزایش پیدا می‌کند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:aftabnews.ir