اخبار می‌گوید طبق اعلام رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 3 ماه گذشته روسای 17 دانشگاه و 3 پژوهشگاه مطرح کشور تغییر کرده‌اند. با این حال...
 
 
 اخبار می‌گوید طبق اعلام رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 3 ماه گذشته روسای 17 دانشگاه و 3 پژوهشگاه مطرح کشور تغییر کرده‌اند. با این حال برخی صاحب‌نظران پیش‌بینی می‌کنند روند تغییرات در بیش از 50 درصد مراکز آکادمیک کشور ادامه یابد.

به گزارش «خبر آنلاین»، این چنین که از اوضاع برمی‌آید، برخی روسای دانشگاه‌ها پیش از تغییر، استعفا می‌دهند؛ موضوعی که فرهاد دانشجو، رئیس مستعفی دانشگاه تربیت مدرس تهران درباره آن اظهار می‌کند، در همین راستا ارزیابی می‌شود.

به گفته او استعفای وی و دکتر سهراب پور، رئیس دانشگاه صنعتی شریف که چند روز پیش اتفاق افتاد، تنها نشانه‌ای از تمایل روسای دانشگاه به قطع همکاری خود با وزارت علوم، پیش از تغییر دادن آنها توسط مقامات این وزارتخانه است. با این وجود نگاهی کوتاه به لیست تغییرات 3 ماه اخیر روسای دانشگاه‌ها و بررسی اخباری که درباره پایان یافتن زمان احکام ماموریت نزدیک به 40 تن از روسای مراکز علمی دیگر منتشر می‌شود، نشان می‌دهد اراده کامران دانشجو، وزیر علوم برای تغییرات کلی در بافت مدیریت علمی کشور، تغییرناپذیر است. این در حالی است که مقامات وزارت علوم، مصرانه از هدف تقویت آموزش عالی برای این تغییرات سخن می‌گویند.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir