تقابل غول‌های نفتی در لیگ قهرمانان اروپا
با برگزاری دو دیدار مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید.

 

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد که در یکی از دیدارها ر‌ئال‌ ماد‌رید(Real Madrid) باید در آلمان مهمان وولفسبورگ(Wolfsburg) باشد که در این فصل شگفتی ساز لیگ قهرمانان شد. همچنین پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من(Paris Saint-Germain) در فرانسه از منچسترسیتی(Manchester City) پذیرایی خواهد کرد.

وولفسبورگ – ر‌ئال‌ ماد‌رید

یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی تقابل ر‌ئال‌ ماد‌رید با وولفسبورگ است. این دو تیم تاکنون دیداری با یکدیگر نداشتند و برای اولین بار است که این دو تیم قرار است در لیگ قهرمانان برابر هم به میدان بروند. البته ر‌ئال‌ ماد‌رید در مقابل تیم‌های آلمانی عملکرد خیلی خوبی داشته است. آنها در سالی که قهرمان لیگ قهرمانان شدند توانستند تیم‌هایی همچون شالکه(Schalke 04)، دورتموند(Borussia Dortmund) و بایرن مونیخ(Bayern Munich) را شکست دهند. اکنون آنها باید برابر وولفسبورگی دیدار کنند که این فصل در بوندسلیگا نمایش ضعیفی داشته است و نتوانسته عملکرد خوب فصل قبل را که با قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی بوندسلیگا توام شد تکرار کند. این تیم آلمانی برای اولین بار است که به جمع یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یافته است. این در حالی است که ر‌ئال‌ ماد‌رید برای سی و سومین بار در این مرحله حضور دارد.

وولفسبورگ سال 2009 برای اولین بار در لیگ قهرمانان حاضر بود ، ولی در مرحله گروهی حذف شد و نتوانست به مرحله بعد راه یابد. آنها در این فصل تمام دیدارهای خانگی خودشان را در اروپا با پیروزی پشت سر گذاشتند که از جمله شکست دادن منچستریونایتد(Manchester United) در فولکس واگن آره‌نا بوده است. البته این تیم در چهار دیداری که با تیم‌های اسپانیایی برگزار کرده است تنها یک پیروزی آن هم برابر ویارئال(Villarreal) داشته است و سه بار شکست خورد.

ر‌ئال‌ ماد‌رید برای ششمین بار پیاپی به این مرحله از ر‌قا‌بت‌ها رسیده است. آنها پنج بار از شش دیدار قبل را با برد و صعود به مرحله بعد پشت سر گذاشتند. مادرید فصل قبل با شکست دو بر یک برابر یوونتوس(Juventus) از لیگ قهرمانان حذف شد. رئالی‌ها در شرایط روحی – روانی بسیار خوبی قرار دارند. شکست بارسلونا(Barcelona) در ال کلاسیکو روحیه آنها را بسیار بالا برده است و این برد حیاتی می‌تواند روحیه آنها را برای بازی‌های مرحله بعد خصوصا لیگ قهرمانان بالا ببرد.

کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) این فصل با 13 گل بهترین گلزن ر‌ئال‌ ماد‌رید و بهترین گلزن لیگ قهرمانان در این فصل است و در طرف مقابل ژولین درکسلر(Julian Draxler) با سه گل زده بهترین گلزن آلمانی ها است.

پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من -‌ منچسترسیتی

دو تیمی که با پول توانستند نامی برای خود در فو‌تبا‌ل اروپا فراهم کنند. سرمایه‌گذاری شیوخ عرب در این دو تیم باعث شد تا پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من و منچسترسیتی راهی را که چلسی(Chelsea) چند سال پیش طی کرد را آغاز کنند. منچسترسیتی برای اولین بار است که در این مرحله حضور دارد. پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من برای بار دوم است که به این مرحله رسیده است.

آنها فصل قبل نیز به این مرحله رسیدند ، ولی شکست برابر بارسلونا پایانی بود بر جاه طلبی‌های این تیم فرانسوی. هر کدام از این دو تیم بتوانند به مرحله بعد برسند برای اولین بار راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان می شوند.

کوین دی بروین(Kevin De Bruyne) بازیکن بلژیکی منچسترسیتی از بند مصدومیت رها شده و این بهترین خبر برای پیگرینی(Manuel Pellegrini) است. البته کمپانی(Vincent Kompany) دیگر بازیکن بلژیکی مصدوم شده است و در این دیدار غایب بزرگ تیم انگلیسی خواهد بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir