مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009 را بیشتر بشناسید + تصاویر
مایا اَنجلو Maya Angelou زادهٔ ۴ آوریل ۱۹۲۸ در سنت لوئیس میزوری و درگذشته ۲۸ می ۲۰۱۴ شاعر، خواننده، خاطره‌نویس، بازیگر و فعال حقوق مدنی اهل آمریکا بود

مایا آنجلو Maya Angelou که بود؟

مایا آنجلو در سن 86 سالگی فوت کرد. دکتر مایا آنجلو در میان گروه b nai  از اسرائیل ، در تاریخ 16 ژانویه سال 2014 در بوکا ریتون، فلوریدا ،سخنرانی کرد .(عکس توسط  لاری مارانو از مجموعه عکس های گتی )

مایا آنجلو، شاعر و نویسنده سرشناس آمریکاییمایا آنجلو، شاعر و نویسنده سرشناس آمریکایی

تونی بنت و مایا آنجلو این بار در جشن نورمن میلر که هر سال، نویسندگانی را مورد تقدیر قرار می‌دهد برنده شدند . مایا آنجلو به پاس یک عمر دستاورد برجسته‌ی ادبی‌اش روز 17 اکتبر2013 طی مراسمی که در کتابخانه‌ی عمومی نیویورک برگزار می‌شود،‌ جایزه‌ی نورمن میلر را به خود اختصاص داد .سود سالانه ی این جشن در نیویورک به کتابخانه عمومی نیویورک تعلق می گیرد. (عکس توسط براد بارکت از مجموعه عکس های گتی )

مايا آنجلو شاعر و فعال جنبش مدنی آمریکا
مايا آنجلو شاعر و فعال جنبش مدنی آمریکا

LeadingAge  ، از مایا آنجلو شاعر معروف در تاریخ 18 اکتبر 2011 برای سخنرانی در مرکز انجمن واشنگتن دعوت به عمل آورد . LeadingAge  جشن 50 سال گسترش و توسعه ی امکانات برای پیری می باشد . این کنفرانس برپایه ی سیاست ها و شیوه ها و پشتیبانی های لازم از گروه های سنی بالا بوده است که از مایا آنجلو هم که سن بالایی داشته است برای سخنرانی در این جشن دعوت به عمل آمده بود . لورا همبلتون مصاحبه ای را با دکتر مایا آنجلو داشته است و سخنرانی اصلی او در مورد بحث در باره ی سن عقلی برای جامعه ی پیر و نحوه تغییر مثبت در آنها بوده است. (توسط ماروین جوزف از مجموعه عکس های گتی )

مایا آنجلو شاعر و رمان نویس رنگین پوست آمریکایی
مایا آنجلو شاعر و رمان نویس رنگین پوست آمریکایی

رابین رابرتز با مایا آنجلو با یکدیگر شام صرف کردند و درباره ی کتاب برجسته ی آشپزی مایا آنجلو که در باره ی بهترین مواد غذایی در طول روز می باشد صحبت کردند .او در این باره مصاحبه ای را در برنامه ی "صبح بخیر آمریکا"  شبکه تلویزیونی ای بی سی انجام داد (عکس توسط هیدی )

رابین رابرتز و مایا آنجلو
رابین رابرتز و مایا آنجلو

مایا آنجلو در 17 می 2011 در مرکز ایلات متحده و در شیکاگو مصاحبه ای را انجام داد  (عکس از دانیل بوکزارسکی از مجموعه عکس های گتی  )

مصاحبه با مایا آنجلو
مصاحبه با مایا آنجلو

مایا آنجلو مدال آزادی از رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما را در کاخ سفید واشنگتن و در تاریخ  15 فوریه 2011 دریافت کرد . (عکس از لری داونینگ)

باروک اوباما و مایا آنجلو
باروک اوباما و مایا آنجلو


دکتر مایا آنجلو تولد ۸۲ سالگی خود رابا دوستان و خانواده در خانه اش و در تاریخ 20 مه 2010 در وینستون ، واقع در شمال کارولینا برگزار کرد. (عکس از استیو  اگزام از مجموعه عکس های گتی  )

مایا آنجلو
مایا آنجلو

مایا آنجلو در مجله AARP که مجله ای در باره ی پیری می باشد و در تاریخ 9 دسامبر 2010 در رواشنگتن صحبت کرد و سخنان او به چاپ رسید . (عکس توسط ریکاردو از مجموعه عکس های گتی  )

عکس های مایا آنجلو بهترین زن سال
عکس های مایا آنجلو بهترین زن سال

مایا آنجلو توسط رئیس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون (سمت راست) در سال  2009 جایزه سال بهترین زن سال را در 9 نوامبر 2009 در نیویورک دریافت کرد .در این مراسم مایا آنجلو هم به لیست بانوی اول آمریکا میشل اوباما، استلا مک کارتنی طراح مد بریتانیا و دیگر مفتخران کسب عنوان "زن سال" پیوست. (رویترز، عکس توسط لوکاس جکسون)

 بیل کلینتون و مایا آنجلو
 بیل کلینتون و مایا آنجلو

مایا آنجلو شاعر و دکتر و هنرمند معروف شصت دست خود را  پس از سخنرانیش در شب دوم جلسه ی ملی حزب دموکرات در بوستون و در تاریخ 27 ژوئیه 2004  بالا برد .(رویترز، عکس توسط برایان اسنایدر)

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009
مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009 

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009

مایا آنجلو بهترین بانوی سال 2009

 

بیشتر بدانید : مایا آنجلو درگذشت!

بیشتر بدانید : 10 نویسنده زن قدرتمند معاصر + عک

بیشتر بدانید : نویسندگان برتر زن از دیدگاه گاردین

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ