شربتهای زیبا و خوشمزه برای شب یلدا!
یکی دیگر از نوشیدنی های شب یلدا علاوه بر چای ، شربتهای مختلفی است که به زیبایی سفره یلدای شما هم کمک بسیاری می‌کند. شب یلدای تان را با این نوشیدنی های خوشمزه کنید

برای شب یلدا ( شب چله ) این نوشیدنی های خوش طعم را درست کنید

شربت های سنتی برای شب یلدا ( شب چله )
شربتهای زیبا و خوشمزه برای شب یلدا!,شربت های سنتی برای شب یلدا ( شب چله )

شربت عرق نعنا و یا بید و کاسنی درست کرده و در لیوانهای بلند بریزید ،چند عدد از میوه های خشک مثل آلو و یا انجیر و برگه زردآلو درون لیوانهای شربت انداخته و با برشی کوچک بر روی یک تکه لیمو و یا میوه های دیگر به شکلهای مختلف، آن را در لبه ی لیوان قرار دهید و با نی از مهمانان خود پذیرایی کنید.
 
 

تزیین شربت برای شب یلدا ( شب چله )
شربتهای زیبا و خوشمزه برای شب یلدا!,تزیین شربت برای شب یلدا ( شب چله )

در لیوانهای بلند و یا جامی شکل و یا هر لیوان دیگری به سلیقه ی خودتان شربت آلبالو را به گونه ای درست کنید که ابتدا شربت غلیظ شده ی آلبالو را در کف لیوان ریخته و سپس چند قطعه یخ روی آنها بیندازید و پس از آن به آرامی بر روی یخها از گوشه ی لیوان، آب سرد و خنک اضافه کنید و مراقب باشید که شربت و آب با هم مخلوط نشوند ،سپس چند تکه آناناس و هندوانه ی توپی شکل کوچک یا برشهای لیمو درون لیوان بیاندازید و با انواع نی های رنگی میل نمایید.این شربت را در فصل تابستان که آلبالو و توت فرنگی فراوان است با توت فرنگی و آلبالو تزیین کنید.

شربت هندوانه برای شب یلدا ( شب چله )
شربتهای زیبا و خوشمزه برای شب یلدا!,شربت هندوانه برای شب یلدا ( شب چله )

می توانید از آب میوه های طبیعی و میوه های مخصوص شب یلدا استفاده کنید مثل همین آب هندوانه که در اینجا تصویرش را ملاحظه می‌کنید.


زهرا پهلوان زاده


 

 

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/news
اختصاصی سیمرغ